کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حکم اعدام زندانی سیاسی کورد برای بار دوم تائید شد

20:28 - 8 بهمن 1396

کوردستان میدیا: شهروند کورد اهل شهرستان اشنویه، برای بار دوم در دادگاه انقلاب شهر ارومیه محاکمه و محکوم به اعدام شد.

بنابر گزارشات منتشر شده، روز پنج‌شنبه بیست‌وهشتم دی‌ماه، هدایت عبدالله‌پور فرزند ابوبکر، اهل روستای قرسقل از توابع شهرستان اشنویه، به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کورد مخالف جمهوری اسلامی ایران برای بار دوم طی محاکمه‌ای تشریفاتی و نمایشی، در دادگاه انقلاب شهرستان ارومیه به اعدام محکوم شده است.

هدایت عبدالله‌پور همراه با چند تن دیگر به نام‌های حاصل عزیزی، محمدظاهر فرامرزی، یعقوب بااکرام، جلال مسروری، کمال مسروری و صدیق بااکرام بعد از هجوم نیروهای تروریستی سپاه پاسداران به نیروهای پیشمرگه در منطقه اشنویه در خرداد ١٣٩٥، از سوی نیروهای اطلاعاتی رژیم اسلامی بازداشت شدند.

در واقع نیروهای تروریستی ایران، در خرداد ١٣٩٥ برای انتقام از شکست خفت‌بارشان از نیروهای پیشمرگه نه تنها اقدام به توپباران روستای قرسقل کردند بلکه دست به بازداشت کورکورانه‌ی تعدادی از شهروندان عادی این روستا نیز زدند.

بنابر گزارشی از آژانس خبررسانی کُردپا، در اسفندماه سال ١٣٩٥ شمسی، شعبه یکم دادگاه انقلاب ارومیه حکم اعدام برای هدایت عبدالله‌پور و ١٠٠ سال زندان را برای هریک از حاصل عزیزی، محمدظاهر فرامرزی، یعقوب بااکرام، جلال مسروری، کمال مسروری و صدیق بااکرام صادر کرده بود.