کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ارتش اسرائیل: تقویت نقش ایران در لبنان به جنگ منجر می‌شود

15:11 - 9 بهمن 1396

کوردستان میدیا: ارتش اسرائیل در پیامی کتبی به دولت و مردم لبنان هشدار داد که حضور پررنگ‌تر نیروهای تروریستی ایران در این کشور، موجبات جنگ را مهیا می‌کند.

روز یکشنبه هشتم بهمن‌ماه، ارتش اسرائیل با انتشار پیامی خطاب به دولت و ملت لبنان از آن‌ها خواست که مانع از شکل‌گیری جنگ دیگری در منطقه شوند. این پیام هشدار که به زبان عربی منتشر شده بود علاوه بر بازپخش در رسانه‌های اسرائیل، در رسانه‌های اپوزیسیون لبنان و منطقه نیز منتشر گردید.

در این رابطه سرهنگ رون منلیس، سخنگوی ارتش اسرائیل، تأکید کرد که در نتیجه سهل‌انگاری حاکمیت لبنان و چشم بستن کشورهای بسیاری در جامعه بین‌المللی، لبنان به یک کارخانه بزرگ موشک‌سازی مبدل شده است. او متذکر شد که: دیگر تنها سخن از انتقال سلاح، پول و مشورت نیست؛ ایران عملاً در لبنان شعبه خود را باز کرده است.

این فرمانده نظامی اسرائیل به ارتباطات تروریست‌های منطقه اشاره کرد و گفت: قیس الخزعلی یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق به تازگی همراه با فرماندهان حزب‌الله به جنوبی‌ترین نقطه لبنان در نزدیکی مرز اسرائیل آمده و این توریسم تروریستی، لبنان را در برابر خطرات جدی قرار می‌دهد.