کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سازمان فدائیان خلق از ایجاد مرکز همکاری احزاب کورد استقبال کرد

14:25 - 11 بهمن 1396

کوردستان میدیا: سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران طی انتشار بیانیه‌ای از تشکيل مرکز همکاری احزاب کردستان ايران استقبال کرده و خواهان لغو حکم اعدام رامین حسین پناهی نیز شدند.

متن کامل بیانیه:

پنج حزب و سازمان سياسی کردستان ايران طی يک کنفرانس مطبوعاتی در تاريخ سی‌ام دي‌ماه ١٣٩٦ (٢٠ ژانويه ٢٠١٨)، تشکيل مرکز همکاری احزاب کردستان ايران را اعلام نمودند. از اهداف اوليه اين مرکز، هماهنگی در عمل و اتخاذ روش و موضع مشترک در قبال رويدادها و تحولات سياسی است.

اين مرکز در يکی از اولين اقدامات مشترک، طی اطلاعيه ای که دو روز پيش صادر شده است به صدور حکم اعدام زندانی سياسی کرد رامين حسين پناهی اعتراض نموده و همه آزاديخواهان ، فعالان و نهادهای حقوق بشر را برای تلاش در جهت لغو اين حکم، فراخوانده است
سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران که از بدوتشکيل و تاکنون مدافع نزديکی هرچه بيشتر نيروهای مترقی، جمهوريخواه و دمکرات و چپ بوده و همواره برای آن تلاش نموده است ضمن استقبال از تشکيل مرکز همکاری احزاب کردستان (در برگيرنده حزب دموکرات کردستان ایران، حزب دموکرات کردستان، کومه له زحمتکشان کردستان، حزب کومه له کردستان ایران و سازمان خبات کردستان ایران)، از خواست آن مبنی بر تلاش همه جانبه برای دفاع از جان رامين حسين پناهی و لغو حکم اعدام وی قاطعانه پشتيبانی می کند.

ما اميدواريم که اين خواست مورد توجه همه فعالان، نهاد های مدافع حقوق بشر و همه وجدانهای بيدار قرارگرفته وبا وسعت بخشيدن به تلاشهای موجود، به تحقق آن یاری رسانند.

روابط عمومی
سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران

٨ بهمن ماه ١٣٩٦
٢٨ ژانويه ٢٠١٨