کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سناتورهای کنگره، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه رژیم ایران شدند

15:47 - 19 بهمن 1396

کوردستان میدیا: چهارده سناتور کنگره‌ی آمریکا طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا، به دلیل تداوم برنامه موشکی ایران، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه حکومت تهران شدند.

بنابر گزارش خبرگزاری‌های بین‌المللی، چهارده سناتور آمریکایی طی ارسال نامه‌ای سرگشاده به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا، از او خواستند به دلیل اصرار جمهوری اسلامی ایران بر ادامه‌ی برنامه‌های افزایش توان موشکی خود، دامنه تحریم‌ها علیه این رژیم را گسترش دهد.

در بخشی از این نامه آمده است: در حالی که تهدیدهای جدی و فوری بسیاری مد نظر ما هستند، اما باور داریم که تمرکز بر تهدید فزاینده برنامه موشکی ایران اهمیت دارد.

این ۱۴ سناتور آمریکایی از اقدامات دولت دونالد ترامپ علیه برنامه موشکی ایران تقدیر کرده‌اند اما متذکر شده‌اند که: ایران به طور فعالانه به دنبال برنامه موشکی بالیستیک است که تهدیدی برای نیروهای اعزامی ما، متحدان ما و منافع ماست به همین خاطر باید بر تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی افزود.

امضاء کنندگان این نامه همچنین از رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته‌اند تا کلیه نهادها و افرادی که در داخل ایران با برنامه موشکی این کشور و به ویژه نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران همکاری می‌کنند را مورد تحریم قرار دهد.