کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رحیم صفوی: آمار دولت در باب رشد اقتصادی دروغ محض است

14:59 - 21 بهمن 1396

کوردستان میدیا: در ادامه‌ی جدال‌های درون حکومتی، مشاور عالی و دستیار ویژه رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور نظامی، آمارهای دولت درباره رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی را دروغ محض خواند.

بنابر گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، یحیی رحیم صفوی، مشاور عالی و دستیار ویژه رهبر جمهوری اسلامی در امور نظامی، روز پنج‌شنبه نوزدهم بهمن‌ماه، در سخنانی به عملکرد دولت حسن روحانی تاخت و گفت: با ارائه آمارهای غیرواقعی می‌گویند چند درصد رشد اقتصادی داشتیم و حال آن که مردم سر سفره‌ها خود می‌بینند که این اتفاق نیفتاده است.

صفوی افزود: دولت اعلام می‌کند این قدر ایجاد اشتغال کردند و حال آنکه می‌بینیم در هر خانواده یکی دو نفر بیکار آن هم از دانش آموختگان دانشگاهی وجود دارند.

در همین رابطه و در اسفندماه ١٣٩٥ نیز، امامان جمعه در شهرهای مختلف ایران، به حمایت از باند‌ها و جناح‌های مدنظر خود پرداختند و به عملکرد اقتصادی دولت هجوم بردند.

حسن روحانی در پیام نوروزی سال ۹۶ خود از دستاوردهای دولتش در عرصه مهار تورم، رشد اقتصادی و اشتغال در سال ۹۵ دفاع کرد و آن را در مقایسه با ۲۵ سال گذشته بی‌نظیر خوانده بود.

درگیری جناح‌های قدرت در رژیم تروریستی ایران برای غلبه بیشتر بر منابع و ثروت مردم و تاراج آن، چیز تازه‌ای نیست و از همان روزهای شکل‌گیری حکومت اسلامی ایران وجود داشته است، اما طی دو دهه‌ی اخیر این تضاد‌ها به بیشترین حد خود رسیده است.

آمارهای دولت درباره‌ی رشد اقتصادی ایران در حالی منتشر می‌شود که صندوق بین‌المللی پول نیز در گزارش ماه گذشته خود پیش‌بینی کرده بود که نرخ رشد اقتصادی ایران برای سال جاری ۴ درصد خواهد بود.

به گفته تعدادی از کارشناسان، رشد اقتصادی ایران در چند سال اخیر ناشی از برداشته شدن تحریم‌های غرب و فروش دوباره نفت بوده که این رشد تأثیری در افزایش اشتغال نداشته‌است.