کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

غارت آثار تاریخی و باستانی مهاباد بدست اداره میراث فرهنگی این شهر

20:17 - 21 بهمن 1396

کوردستان میدیا: اداره‌ی میراث فرهنگی رژیم اسلامی ایران در کوردستان، از عاملین اصلی غارت آثار تاریخی و باستانی این سرزمین است.

بنابر گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، کارمندان اداره میراث فرهنگی شهر مهاباد، در سرقت و غارت آثار تاریخی دست داشته و با باندهای قاچاق آثار باستانی همکاری دارند.

خبرنگار وب‌سایت کوردستان میدیا در این رابطه گزارش داد که دو کارمند اداره میراث فرهنگی شهرستان مهاباد، به نام های الف-ش و ک-الف در غارت و قاچاق میراث فرهنگی کوردستان دست داشته و با باندهای قاچاق آثار تاریخی همکاری دارند.

خبرنگار وب‌سایت کوردستان میدیا در ادامه گزارش خود افزود: الف-شو ک-الف دوکارمند اداره میراث فرهنگی شهر مهاباد و از مهره‌های رژیم هستند که در غارت آثار فرهنگی دست دارند.

خبرگزاری وب‌سایت کوردستان میدیا متذکر شد که ک-الف اهل روستای سهولان مهاباد است و اکنون نیز دراداره میراث فرهنگی این شهر مشغول به کار است.

بیشتر آثار تاریخی کوردستان به وسیله مهره‌های رژیم اسلامی ایران غارت می‌شوند و سپاه پاسداران رژیم اسلامی ایران یکی از اصلی‌ترین مافیا در بازرگانی آثار تاریخی است.

کارشناس‌های باستان‌شناسی براین عقیده‌اند که مسئولین رژیم ایران تاکنون نه تنها هیچ قدمی برای محافظت ازآثار تاریخی بر نداشته‌اند بلکه عامل اصلی غارت و نابودی آثار تاریخی است.

سیاست بی‌تفاوتی رژیم اسلامی ایران نسبت به نابودی آثار تاریخی و فرهنگی ایران و علی‌الخصوص کوردستان وسعت و سرعت بیشتری به خود گرفته است.