کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تلاش‌های نظامی و دیپلماتیک اسرائیل برای بیرون راندن ایران از سوریه

14:46 - 22 بهمن 1396

کوردستان میدیا: طی کمتر از یک هفته، سوریه شاهد دو حمله‌ی نظامی اسرائیل به مقرهای تروریست‌های ایرانی و پایگاه‌های نظامی وابسته به رژیم اسلامی ایران بوده است.

بعد از آنکه نیروی هوای اسرائیل، روز چهارشنبه هجدهم بهمن‌ماه، به منطقه‌ای نظامی در حومه‌ی دمشق هجوم برده و چندین پایگاه نظامی-تروریستی وابسته به ایران و سوریه را نابود کرد، رژیم ایران در اقدامی تحریک‌آمیز، مرز هوایی اسرائیل را نقض کرده و پهبادی را بر فراز آسمان اسرائیل به پرواز درآورد.

این اقدام تحریک‌آمیز ایران موجب شد که نیروی هوای ارتش اسرائیل بار دیگر در روز شنبه بیست‌ویکم بهمن‌ماه، در اقدامی تلافی‌جویانه به اهداف نظامی-تروریستی ایران در سوریه هجوم برده و آن‌ها را نابود کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هواپیماهای جنگی ارتش اسرائیل،دوزاده هدف در خاک سوریه را بمبارن کرده‌اند که شامل مواضع نیروهای ایران، اماکن استقرار ارتش سوریه و استحکامات حزب الله لبنان در سوریه است.

جاناتان کانریکاس، سخنگوی نیروهای مسلح اسرائیل، در این رابطه گفت: ایران مسئول نقض فاحش حاکمیت اسرائیل است، و نیروهای مسلح اسرائیل برای هر نوع واکنش آمادگی کامل دارند. سرتیپ رونن منلیس یکی دیگر از سخنگویان ارتش اسرائیل نیز اظهار داشت: اقدامات ایران منطقه را با چالش خطرناکی روبرو کرده است، که پایان آن مشخص نیست. او متذکر شد که: ایران و سوریه دارند با آتش بازی می‌کنند.

دولت اسرائیل در مقابله با نفوذ ایران در منطقه و فعالیت‌های تروریستی و آشوبگرانه رژیم اسلامی، تنها به گزینه‌ی نظامی اکتفا نکرده بلکه مجموعه‌ای از فعالیت‌های دیپلماتیک را نیز آغاز نموده است. در همین رابطه دانی دنون سفیر اسرائیل در سازمان ملل عصر روز شنبه در نامه‌ای به اعضای شورای امنیت، از این نهاد خواست با محکوم کردن اقدام ایران، سریعاً به فتنه‌انگیزی‌های ایران پایان دهد. بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، آقای دنون تأکید کرده که درستی هشدارهای اسرائیل در مورد ایران به اثبات رسیده و اسرائیل هیچگونه نقض حریم خود را تحمل نخواهد کرد.