کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سوء‌استفاده رژیم ایران از کودکان و به کارگیری آن‌ها در درگیری‌های نظامی

15:39 - 22 بهمن 1396

کوردستان میدیا: رژیم اسلامی ایران درتازه‌ترین تلاش خود برای فعالیت‌های آشبگرانه وجنگ با نیروهای مخالف اپوزیسیون، دست به جذب کودکان و افراد کم سن وسال و به کارگیری آن‌ها در گروه‌های شبه‌نظامی زده است.

بنابر گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، فرمانده پایگاه نظامی روستای قره بلاغ مهاباد، برای دومین بار طی چند روز اخیر به روستای سهولان سفر کرده و درارتباط با پذیرش اندام جدید در سازمان بسیج ، چند نشست با اعضای شورای روستا داشته است.

بنابر گزارش مذکور، این فرمانده رژیم به اعضای شورای روستا اعلام کرده که باید افرادی زیادی را برای عضویت در گروه تروریستی بسیج جذب کرد و تا بتوانند فعالیت‌های این سازمان را در روستاهای تیکانلوجه، ایندرقاش، قره بلاغ، قزلجه، حسین آباد، قمتره، حاجی علی کند، خاتون بلاغ، سنجاق، برده میش، برهان، کانی کوتر، وتمیش، یالاوی سفلی و علیا، عیسا کند، سهولان، کولیجه وسیچان بلغ را گسترش دهند.

همچنین این فرمانده سپاه اظهار داشته است: باید از نوجوانان وکودکان نیز بهره ببریم و آن‌ها را به درون سازمان بسیج بکشانیم و از توانائی‌های‌شان استفاده کنیم.

قابل ذکر است که رژیم ایران طی چهار دهه عمر سیاسی خود به صورت مکرر از کودکان در جنگ‌ها و درگیری‌های داخلی و خارجی بهره برده و از احساسات خام آن‌ها و عدم توانائی درست در تصمیم‌گیری‌شان سواستفاده کرده و در این راه توانسته از این کودکان علیه مخالفان خود استفاده کند. آخرین نمونه‌ی این واقعیت، حضور کودکان افغانی و ایرانی در صفوف تروریست‌های سپاه پاسداران در درگیری‌های داخلی سوریه می‌باشد.