کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

جشن اختتامیه کنگره‌ شانزدهم حزب دمکرات کوردستان ایران، برگزار گردید

21:28 - 6 اسفند 1396

کوردستان میدیا: جشن پایان موفقیت‌آمیز شانزدهمین کنگره حزب دمکرات کوردستان ایران، در مقر اصلی حزب برگزار گردید.

روز شنبه پنجم اسفندماه ١٣٩٦ شمسی، چشن پایان یافتن موفقیت‌آمیز کنگره شانزدهم حزب دمکرات کوردستان ایران، با حضور اعضای انتخاب شده برای مرکز سیاسی، کادر، پیشمرگه و مهمانان برگزار گردید. مراسم مذکور با خواندن سرود ملی ای رقیب و یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد و خاطره شهیدان راه آزادی کوردستان آغاز گرید.

در بخش اول جشن، مصطفی هجری، مسئول کل حزب دمکرات کوردستان ایران، منتخب کنگره شانزدهم حزب، سخنانی را تقدیم حضار نمود. هجری در این سخنان به بخش‌ها و موضوعات اصلی کنگره اشاره کرد. او در ابتدا به مساله امنیت کنگره اشاره کرده و گفت: امنیت تامین شده برای کنگره شانزدهم حزب در نوع خود، عملی کم نظیر بود چرا که ما مطلع شدیم رژیم اسلامی ایران قصد دارد در هر کجا که کنگره برگزار گردد، آشوب بزرگی به راه اندازد.

مسئول کل حزب دمکرات کوردستان ایران همچنین به مساله نقش و حضور زنان در امور حزبی اشاره کرد و گفت: باید گفت تعداد زنان انتخاب شده برای رهبری حزب در این کنگره نیز امری کم نظیر بوده و نسبت به کنگره‌های قبلی، زنان توانستند بیشتر در فعالیت‌های حزبی شرکت کنند.

در ادامه این مراسم هنرمندان غلام فاتحی و نظام سجادی چند ترانه را تقدیم حاضرین در مراسم کردند.

همچنین به رسم احترام، از سوی کنگره شانزدهم حزب دمکرات کوردستان ایران، لوح یادبودی به کلثوم ابراهیمی همسر ماموستا ملا حسن شیوه‌سلی به خاطر سال‌ها مبارزه و فداکاری، اهدا شد. ابراهیمی بعد از دریافت لوح مذکور به ایراد سخنانی پرداخت.

همچنین ماموستا ملاحسن شیوه‌سلی در ادامه مراسم، خطاب به حاضرین و ملت کورد سخنانی را بیان کرد. او در بخشی از سخنان خود به مساله تغییر در ساختار حزب دمکرات اشاره کرد و گفت: این تغییر مهم، می‌تواند به نفع جنبش کورد در کوردستان بدل شود. او در ادامه افزود: حزب دمکرات اثبات کرد که با وجود تمام تفاوت‌های فکری می‌تواند یکدست و با همبستگی کامل در باب مسائل مهم حزبی و ملی، تصمیم‌گیری کند.

در پایان مراسم نیز، کسانی که در راستای برگزاری هر چه بهتر کنگره شانزدهم، وظایف خود را به نحو احسنت انجام داده بودند مورد تقدیر قرار گرفتن و نهایتا مراسم با رقص کوردی حاضرین به پایان رسید.