کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

یکی از قربانیان حمله تروریستی اربیل، در بیمارستان جان باخت

14:32 - 11 اسفند 1396

کوردستان میدیا: یکی از اعضای حزب دمکرات کوردستان ایران که در پی انفجار بمب جاسازی شده به شدت مجروح شده بود، در بیمارستان جان باخت.

بنابر خبر رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، صباح رحمانی که عصر پنج‌شنبه دهم اسفندماه ١٣٩٦، طی انفجار بمب جاسازی شده در ماشین پدرش به شدت مجروح شده بود صبح جمعه یازدهم اسفندماه، به علت شدت جراحات وارده، در یکی از بیمارستان‌های اربیل جان باخت.

عصر پنج‌شنبه هنگامی که صباح رحمانی همراه با پدرش، صلاح رحمانی از فرماندهان برجسته حزب دمکرات، سوار بر ماشین شخصی خود می‌شوند و بعد از روشن کردن ماشین، بمب جاسازی شده منفجر و هر دوی آن‌ها به شدت مجروح می‌شوند.

بنابر گزارش‌های منتشر شده، در همان ساعات اولیه این اقدام تروریستی، صباح دو پای خود را از دست می‌دهد اما جراحات پدر او به نسبت کمتر بود تا اینکه سرانجام صباح در بامداد روز جمعه بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست می‌دهد.

صباح رحمانی، ٣٣ ساله و اهل شهرستان کامیاران می‌باشد که از ١٨ سالگی به صورت رسمی عضو حزب دمکرات کوردستان ایران می‌شود تا ادامه دهنده مبارزات آزادیخوهانه ملت کورد علیه فاشیسم اسلامی حاکم بر کوردستان و ایران باشد. او صاحب دو فرزند است که یکی از فرزندان او به نام راسان تنها دو ماه سن دارد.

صلاح رحمانی پدر صباح، که او نیز به شدت مجروح شده، از پیشمرگه‌های قهرمان و از فرماندهان باتجربه و رشید حزب دمکرات کوردستان ایران می‌باشد که طی چند سال اخیر به صورت مکرر از سوی سپاه تروریستی پاسداران جمهوری اسلامی و نیروهای تروریستی وزارت اطلاعات ایران تهدید به مرگ شده بود.