کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مرگ دو کودک کار در اثر سقوط در دستگاه بلوک‌زنی

15:05 - 17 اسفند 1396

کوردستان میدیا: دو کودک در شهر بجنورد بر اثر سانحه کار، جان خود را از دست دادند.

بنابر گزارش رسانه‌های حکومتی ایران، روز سه‌شنبه پانزدهم اسفندماه، دو کودک هفت و ده ساله که در کارگاه بلوک‌زنی مشغول به کار بودند با سقوط در دستگاه میکسر، جان خود را از دست دادند.

وضعیت بغرنج اقتصادی و گسترش بی‌سابقه فقر و بیکاری بسیاری از خانواده‌های ایرانی و کورد را بر آن داشته تا کودکان خود را از همان سنین پائین، به سر کار بفرستند.

در این میان رژیم اسلامی ایران طی طرح‌های متعددی تحت عنوان ساماندهی کودکان کار، نه تنها مشکلات را حل نکرده بلکه به گفته ناهید تاج الدین، عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس رژیم، این طرح‌ها تنها سبب افزایش مشکلات و سوءاستفاده از کودکان می‌شود.

تاج‌الدینی در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری حکومتی تسنیم داشت در مورد آمار کودکان کار مدعی شد که کودکان کار ایران بین ٣ تا ٧ میلیون نفر می‌باشند.

جمهوری اسلامی ایران که از همان روزهای نخست روی کار آمدنش با در پیش گرفتن سیاست گسترش فقر و نابودی بنیادهای اقتصادی و گسترش بیکاری، در جهت کنترل جامعه و وابسته کردن آن به خود، عمل کرده به عنوان عامل اصلی نابودی رفاه و سلامت جامعه شناخته شده است.

کارشناسان اجتماعی بر این باورند که طرح‌های ساماندهی کودکان موجب ایجاد کارگاه‌های زیرزمینی می‌شود که این خود بر میزان آسیب‌های وارده بر کودکان و دامنه بهره‌کشی بر آن‌ها می‌افزاید.