کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تداوم اعتراضات دختران انقلاب، خامنه‌ای را به واکنش واداشت

21:39 - 17 اسفند 1396

کوردستان میدیا: رهبر رژیم ایران در اولین واکنش خود به اعتراضات دختران انقلاب، آن‌ها را فریب خورده و تلاش‌های معترضین را کوچک و حقیر توصیف کرد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز پنج‌شنبه هفدهم اسفندماه، همزمان با روز جهانی زن در واکنش به برداشتن روسری و اعتراض به حجاب اجباری از سوی زنان ایران گفت: آن‌ همه هزینه، فکر و تبلیغات کردند که در نتیجه آن چند دختر فریب بخورند و در گوشه و کنار روسری از سر بردارند.

او اعتراضات علیه حجاب اجباری را کوچک و حقیر وصف کرد و هرگونه اعتراض علیه جمهوری اسلامی را ناشی از تحریک کشورهای غربی دانست و گفت: تبلیغات پرحجم دشمنان و هزینه‌های سرسام‌آور آنان برای اثرگذاری منفی بر مسأله حجاب و سیاه نشان دادن جمهوری اسلامی‌ست.

او بدون اشاره به فقر، بیکاری، فساد گسترده حکومتی، افزایش نابهنجاری‌‌های اجتماعی به کسانی که در درون حکومت از دختران انقلاب حمایت ضمنی کرده بودند، تاخت و گفت: آنچه بنده را حساس می‌کند، طرح مسأله حجاب اجباری از دهان برخی خواص است، در بین این افراد روزنامه‌نگار، روشنفکرنما و آخوند معمّم هم وجود دارد.

خامنه‌ای به فرمان‌های تروریستی و ضدبشری خمینی، بنیانگذار رژیم اسلامی ایران، اشاره کرد و گفت: امام مثل کوه در مقابل منتقدان ایستاد و گفت حجاب باید وجود داشته باشد. او بدون اشاره به وقایع تلخ و تجاوزات مکرر به آزادی و بدن زنان در جامعه اسلامی ایران، حجاب را وسیله‌ مصونیت زن دانست و دنیای غرب را مملو از فساد و بی‌بند و باری توصیف و آنرا ثمره نبود حجاب معرفی کرد.

اما نه تنها او بلکه هیچکدام از ایرانی‌ها، خفاش شب تهران و مرد عنکبوتی مشهد را فراموش نکرده‌اند که با تجاوز به ده‌ها زن و دختر، آن‌ها را کشته و جسدشان را در اسید می‌سوزاندند و یا تجاوز گروهی مردان خمین‌شهر اصفهان، که طی آن مردان مسلح اصفهانی با هجوم به یک جشن عروسی و به اسارت گرفتن مهمانان این جشن، در برابر دیدگان مردان حاضر در مراسم، به صورت گروهی برای چندین بار به زنان و دختران آنان تجاوز کردند.

در واقع هدف رژیم اسلامی ایران از اعمال قوانینی همچون حجاب اجباری نه ایجاد جوی مناسب برای فعالیت‌های زنان بلکه تنها در راستای کنترل هرچه بیشتر خودآگاه و ناخودآغاه جامعه و ایجاد جامعه‌ای تحقیر شده می‌باشد. حکومتی که خود در بازداشتگاه‌ها و زندان‌هایش به زنان و مردان تجاوز می‌کند-تجاوز جنسی به فعالین سیاسی در سال‌های ٦٠ و رویداد تلخ کهریزک- نمی‌تواند مدعی آن باشد که به فکر زنان و سلامت روانی آن‌هاست. در واقع در نظامی که زن، نصف مرد محسوب می‌شود چگونه می‌توان باور کرد سیاست‌هایش در راستای منافع زنان است.

بی‌شک، بر خلاف آنچکه خامنه‌ای بیان می‌کند نه تنها حرکات اعتراضی زنان علیه فاشیسم مذهبی و اجبار دینی، حقیر و کوچک نیست بلکه در تکمیل اعتراضات سراسری، کلیت جمهوری اسلامی ایران را به لرزه انداخته است.

گزارش: شهرام میرزائی