کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رژیم ارتجاع اسلامی، بار دیگر ماشین ترور مبارزین کورد را به راه انداخت

15:36 - 18 اسفند 1396

کوردستان میدیا: رژیم اسلامی ایران، با ترور مبارزین کورد در خاک کوردستان عراق، دور جدیدی از ترور علیه جنبش ملی-دمکراتیک کوردستان را آغاز کرده‌ است.

بنابر شهادت سازمان‌های بین‌المللی و رویدادهای متعدد تاریخی و نیز حکم صادره از سوی دادگاه میکونوس در بیست‌ویکم فروردین‌ماه ١٣٧٦ شمسی، رژیم اسلامی ایران برای تحقق خواست‌ها و اهداف سیاسی خود به صورت مکرر و مستمر در ایران، کوردستان، خاورمیانه و اکثر نقاط دیگر جهان دست به ترور می‌زند. حکم تاریخی دادگاه میکونوس، دادگاهی که برای بررسی ترور دکتر سعید شرفکندی، دبیر کل حزب دمکرات کوردستان ایران برگزار گردیده بود، برای اولین بار در سطح بین‌المللی توانست ادعای کوردها و فعالین سیاسی ایرانی مبنی بر تروریست بودن رژیم اسلامی ایران و بهره‌گیری خمینی و جانشینانش از ترور برای حذف آزادیخواهان را، به اثبات برساند. حکمی که طی آن سیدعلی خامنه‌ای، علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، علی‌اکبر ولایتی و علی فلاحیان از سران ارشد و عالی رژیم، به عنوان طراحان و آمران اصلی ترور، معرفی شدند.

در این میان انفجار بمب جاسازی شده در ماشین صلاح رحمانی، یکی از فرماندهان برجسته حزب دمکرات در دهم اسفند ١٣٩٦شمسی و جان باختن فرزند او نیز ترور قادر قادری، از دیگر مبارزین کورد، تنها بعد از ٥ روز از واقعه تروریستی مذکور، آخرین نمونه‌ از فعالیت‌های تروریستی رژیم اسلامی ایران در خاک کوردستان عراق، علیه آزادیخواهان کورد می‌باشد.

فعالیت‌هایی که از همان روزهای نخستین روی کار آمدن رژیم اسلامی آغاز و تا به امروز ادامه داشته است.

نشریه کیهان لندن در همین رابطه، روز پنج‌شنبه هفده‌ام اسفندماه، مصاحبه‌ای با حسن شرفی، معاون مسئول کل حزب دمکرات کوردستان ایران را منتشر کرد که در آن به ابعاد ترورهای هفته اخیر در کوردستان عراق پرداخته شده است.

شرفی در این مصاحبه در ارتباط با انفجار بمب جاسازی شده در ماشین یکی از فرماندهان برجسته حزب دمکرات اظهار داشت: صلاح رحمانی با کسی اختلافی نداشت و غیر از جمهوری اسلامی نیز دشمنی نداشت که دست به چنین اقدام غیرانسانی بزند، متاسفانه ماشین ترور رژیم بار دیگر به راه افتاده است و با توجه به ترور قادر قادری که از جداشدگان حزب ما بود، بعید نیست در روزها و هفته‌های آینده شاهد اقدامات تروریستی جدیدی نیز باشیم.

شرفی با اشاره ترور مبارزین و آزادیخواهان کورد در خاک کوردستان عراق، به دست عوامل رژیم اسلامی ایران متذکر شد: متاسفانه مقامات کوردستان عراق واکنشی جدی به اقدامات و فعالیت‌های تروریستی جمهوری اسلامی ایران از خود نشان نمی‌دهند. او در ادامه افزود: از زمانی که نیروهای موسوم به حشدالشعبی در مناطقی چون کرکوک و خانقین مستقر شده‌اند، جمهوری اسلامی از آن‌ها نیز برای فعالیت‌های تروریستی خود استفاده می‌کند. اختلاف بین مقامات اقلیم و دولت مرکزی بغداد، به دستاویزی برای گسترش فعالیت‌های جمهوری اسلامی در کوردستان عراق تبدیل شده است.

معاون مسئول کل حزب دمکرات، به حضور گسترده‌ی عوامل تروریستی ایران در خاک کوردستان عراق اشاره کرد و بیان داشت: مامورین امنیتی جمهوری اسلامی در اقلیم کوردستان عراق و به ویژه در منطقه سلیمانیه، علاوه بر دفاتر رسمی دارای خانه‌های تیمی و مخفی بسیاری هستند که هدف آن‌ها زیر نظر داشتن احزاب کورد ایرانی و مخالفان جمهوری اسلامی است. می‌توان گفت که مامورین جمهوری اسلامی دست بازی در این منطقه دارند.

شرفی همچنین به نوع روابط احزاب کوردستان عراق با جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: روابط احزاب کرد عراق با جمهوری اسلامی مبتنی بر همجواری مسالمت‌آمیز نیست، زیرا با فشار مستقیم یا غیرمستقیم، از طریق دولت مرکزی عراق، شرایطی را به وجود آورده است که مانع هر گونه رابطه سالم می‌شود.

جای هیچ شک و گمانی نیست که رژیم اسلامی ایران و بنیادهای ایدئولوژیک آن، نمود بارز تروریسم و اشاعه آن در منطقه و جهان است و ترورهای اخیر نیز آخرین اقدامات تروریستی ایران علیه جنبش آزادیخواهی کوردستان نخواهد بود اما همانگونه که صلاح رحمانی، در مراسم تشییع پیکر فرزند خود، در سخنانی اعلام کرد: اگر ما از ترور می‌ترسیدیم باید بعد از ترور رهبران‌مان به دست عوامل جمهوری اسلامی، از مبارزات بر حق خود دست می‌کشیدیم.

گزارش: شهرام میرزائی