کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

علم الهدی: دختران معترض به حجاب، مزدورند

14:42 - 20 اسفند 1396

کوردستان میدیا: نماینده ولی فقیه در مشهد، برنامه برج میلاد تهران را عملی برنامه‌ریزی شده و به منظور اهانت به حضرت زهرا، رهبر، دین اسلام، خانواده شهیدان و همه زنان و مردان توصیف کرد.

علم الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در این شهر، در خطبه نماز جمعه، هجدهم اسفند ١٣٩٦ شمسی در سخنانی اظهار داشت: برنامه برج میلاد و رقص دختران نوجوان نشان‌دهنده ی این است که الگوی دختران ما حضرت زهرا نیست.

وی در بخشی دیگر از سخنانش همسو با سخنان علی خامنه ای، رهبر رژیم تروریستی ایران، در رابطه با اختیاری بودن حجاب گفت: ایستادن دختران بر سر چهارراه‌ها و بر سر چوب کردن روسریهایشان، ظاهرا عملی کودکانه است اما در حقیقت آن‌ها عوامل جریان‌هایی هستند که هدفشان هویت‌ستیزی است.

علم الهدی همچنین با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌ای ضد حضرت زهرا برای همیشه در تاریخ خواهد ماند، از شهرداری تهران خواست که تمام دست اندرکاران این برنامه را اخراج کند. او با اشاره به اعتراضات گسترده زنان نسبت به حجاب اجباری با خشم اعلام کرد که: دختران معترض به حجاب، مزدور و از عوامل بیگانه هستند.

از سویی دیگر امام جمعه تهران نیز در خطبه‌های نماز جمعه به اجباری بودن حجاب در اسلام پرداخت و برنامه برج میلاد را محکوم کرد. کاظم صدیقی ضمن محکوم کردن برنامه برج میلاد تاکید کرد که الگو بودن زنان اروپایی برای ما مایه ی شرم است.

صدیقی در ادامه افزود: حضرت زهرا الگویی مناسب است و زنان ودختران می‌توانند درس‌هایی همچون مادری، همسری، خانواده دوستی و همکاری با همسری مبارز را از او فرا گیرند.

علی خامنه ای اعتراضات به حجاب اجباری را نتیجه تبلیغات دشمن خوانده و گفته: این اعتراضات هیچ نتیجه ای در پی ندارند. او از حجاب اجباری دفاع کرد و گفت: حجاب از آزار جنسی جلوگیری می‌کند.

یک روز پس از سخنان علی خامنه ای یک دختر دیگر نیز بدون توجه به تهدیدهای رهبر رژیم ایران، روسری خود را بر سر چوب کرد و بر بالای بلندی ایستاد.