کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

یکی دیگر از آسیب‌دیدگان زلزله کرماشان دست به خودکشی زد

13:43 - 21 اسفند 1396

کوردستان میدیا: یکی از قربانیان زلزله سرپل‌ذهاب بخاطر فشارهای وارده و ناامیدی از آینده، دست به خودکشی زد.

بنابر گزارش منتشر شده‌ای از سوی آژانس خبررسانی کُردپا، رسول قهرمانی از اهالی ساکن سرپل ذهاب، بعد از گذشت قریب به چهار دهه به دلیل ناامیدی از بهبود شرایط و نابسامانی اوضاع حاکم بر مناطق زلزله‌زده، دست به خودکشی زد.

رسول قهرمانی، ٣٧ ساله و فرزند علی‌شاه و از معلمان مدرسه فجر در روستای ریژآو از توابع سرپل ذهاب می‌باشد که عدم بهبود شرایط زندگی در مناطق زلزله‌زده و نبود امکانات و افزایش مرگ‌ومیرهای بعد از وقوع زلزله، فشار روانی زیادی را بر او تحمیل کرده و نهایتا با حلق آویز کردن خود به زندگی‌اش پایان داد.

رژیم اسلامی ایران با عدم کمک‌رسانی مناسب به زلزله‌زدگان وضع بغرنج و اسفناکی را بر مناطق زلزله‌زده کرماشان حاکم کرده است. طی ماه‌های گذشته ده‌ها کودک بر اثر سرما دچار عفونت‌های شدید دستگاه تنفسی شده و جان خود را از دست داده‌اند و نیز بارش‌های متعدد و سنگین باران و برف، شرایط نابسامان زلزله‌زدگان را که اکثرا در زیر چادرهای مسافرتی زندگی می‌کردند، بغرنج‌تر و غیرقابل تحمل‌تر کرده است.

بنابر نظرات پژوهشگران اجتماعی و فعالین مدنی مجموعه این عوامل موجب آن شده که میزان ناامیدی به آینده و عدم امید به بهبود شرایط موجود در میان آسیب‌دیدگان زلزله کرماشان به شدت افزایش یافته و سبب افزایش تصاعدی آمار خودکشی در شهرهای مختلف زلزله‌زده کرماشان شود.