کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

برای مقابله با تهدیدات ایران، ترامپ \" وضعیت اضطراری ملی\" را تمدید کرد

15:23 - 23 اسفند 1396

کوردستان میدیا: رئیس‌جمهور آمریکا طی نامه‌ای، برای مقابله با تهدیدات تروریستی رژیم اسلامی ایران، وضعیت اضطراری ملی را، برای یک سال دیگر تمدید کرد.

وب‌سایت کاخ سفید با انتشار نامه‌ای از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، در روز دوشنبه بیست‌ویکم اسفندماه، از تمدید وضعیت اضطراری ملی در قبال تهدیدات تروریستی ایران که می‌تواند امنیت ملی آمریکا را به خطر بیاندازد، خبر داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ی خود متذکر شده است: اقدامات و سیاست‌های دولت ایران از جمله توسعه برنامه موشک‌های بالیستیک، حمایت از تروریسم بین‌المللی، و نقض حقوق بشرهمچنان تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا است.

رؤسای جمهوری آمریکا فرمان وضعیت اضطراری ملی را علیه کشور یا گروه‌هایی صادر می‌کنند که یک تهدید غیرمعمول یا فوق‌العاده علیه امنیت ملی ایالات متحده محسوب می‌شوند. این فرمان از دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون در سال ۱۹۹۵ علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شد و روسای جمهوری بعدی به طور متوالی آن را تمدید کرده‌اند.

در حال حاضر ۳۱ فرمان وضعیت اضطراری ملی همچنان فعال هستند که قدیمی‌ترین آن‌ها فرمان جیمی کارتر رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا در مورد ایران است، که ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ و پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران صادر شد.