کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حقوق معوقه کارگران، اعتراضات شدیدی به دنبال داشت.

18:03 - 25 اسفند 1396

کوردستان میدیا: هزاران کارگر ایرانی، در شهرهای مختلف کوردستان و ایران در اعتراض به حقوق معوقه و پرداخت نشده، دست به اعتراضات متعددی زدند.

شهرها و مناطق مختلف کوردستان و ایران، طی روزهای اخیر شاهد اعتراضات گسترده کارگری علیه عدم پرداخت به موقع حقوق خود بوده است. در همین رابطه پیمانکاران شهر سنندج در اعتراض به عدم پرداخت حقوق ٤ ساله خود در مقابل شهرداری این شهر تجمع کردند. همچنین کارگران خرم آبادی نیز در استان لرستان در اعتراض به نامناسب بودن وضعیت معیشتی خود و عدم دریافت حقوق چند ماهه‌شان دست به تجمع اعتراضی زدند.

از سویی دیگر کارگران فولاد خوزستان نیز با سر دادن شعار همشهری به هوش باش، ما کارگریم نه اوباش دست به اعتراض زدند . در ادامه این اعتراضات کارگران دو کارخانه کنتورسازی ایران و متالوژی پودر ایران در مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.

در روزهای اخیر و در حالی که چند روز بیشتر به پایان سال جاری نمانده است، اعتراضات کارگری به جایی کشیده شد که یک کارگر اخراجی در نودژ کرمان در اعتراض به اخراج خود اتومبیل شهردار این شهر را به آتش کشید.

پس از اعتراضات سراسری و ضدحکومتی دی‌ماه سال جاری، شهرهای ایران شاهد انواع اعتراضات و تجمعات مردمی نسبت به وضعیت اقتصادی و معیشتی بوده است و با توجه به بهبود نیافتن و ادامه وضعیت، ایران شاهد تشدید این روند اعتراضی خواهد بود.