کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

عزم کشورهای غربی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران

21:20 - 26 اسفند 1396

کوردستان میدیا: در پی اصرار رژیم اسلامی ایران بر گسترش برنامه‌های موشکی خود، کشورهای اروپائی، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران مطرح کردند.

بر اساس گزارش منتشر شده از خبرگزاری رویترز، بریتانیا، فرانسه و آلمان برای متقاعد کردن آمریکا به حفظ توافق هسته‌ای، تحریم‌های جدیدی را مطرح کرده‌اند و با ارسال نسخه‌ای از سند این تحریم‌ها به کشورهای اروپایی خواستار حمایت ٢٨ کشور عضو اتحادیه اروپا شده‌اند.

عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران در واکنش به گزارش رویترز، اعمال تحریم‌های غیرهسته‌ای بر ایران را اشتباه بزرگی دانست و از نتایج مستقیم آن بر ادامه برجام سخن گفت.

رویترز اعمال این تحریم ها را از جانب این سه کشور اروپایی، ابراز ناامیدی آن‌ها از ادامه گفت و گوهای ١٨ ماهه با ایران و همچنین ترغیب دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران می‌داند، تا به آمریکا نشان دهند که برای مقابله با قدرت‌نمایی ایران در خارج از مرزهایش، راه‌های دیگری نیز وجود دارد. قرار است این سه کشور اروپایی در روزهای آینده فهرستی ازنهادها و افراد، شخصیت ها و شرکت‌هایی را ارائه دهند که باید تحت تحریم قرار گیرند.

ترامپ پیش از به قدرت رسیدن نیز از منتقدان برجام بود و ابراز داشته بود در صورت رفع نشدن اشکالات اساسی مورد نظرش در مورد توافقات هسته‌ای، تعلیق تحریم‌ها را در چارچوب این توافق تمدید نخواهد کرد.

مهلت اعلام شده توسط رئیس جمهور آمریکا ٢٢ اردیبهشت ٩٧ به پایان خواهد رسید.