کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کارگران فولاد اهواز با شعار \" نه تهدید، نه زندان دیگه فایده نداره\" به اعتراضات خود ادامه دادند

15:15 - 27 اسفند 1396

کوردستان میدیا: اعتراضات کارگران به حقوق معوقه و میزان دست مزدهای‌ دریافتی، در شهرهای مختلف ایران با وجود سرکوب های امنیتی، همچنان ادامه دارد.

بنابر گزارشات منتشر شده، روز شنبه بیست‌وششم اسفندماه، صدها کارگر گروه ملی صنعت فولاد ایران در اهواز، در حالی که بیست و پنجمین روز از اعتصاب خود را سپری می کردند، دست به راهپیمایی زدند و شعار نه تهدید، نه زندان دیگه فایده نداره سر دادند.

کارگران در حالی در صفوف منظم و آرام خود به اعتراض و راهپیمائی ادامه می‌دادند که یک خودروی پراید به سوی معترضان هجوم برده و با زیر گرفتن آنان، موجب زخمی شدن چندین کارگر شد. هادی خلفی، هویت اعلام شده یکی از کارگران مجروح شده در این رویداد می‌باشد.

بعد از واقعه، کارگران معترض به سمت استانداری خوزستان حرکت کرده که با ممانعت ماموران امنیتی، از ورود به داخل محوطه استانداری روبه رو شدند.

گروه ملی فولاد اهواز که تحت پوشش گروه سرمایه‌گذاری امیر منصور آریا قرار داشت، پس از بازداشت و تشکیل پرونده برای وی، زیر نظر دستگاه قضایی اداره می شد اما پس از مدتی به بخش خصوصی واگذار شد.

کارفرمای گروه ملی فولاد اهواز، کارگران اعتصابی را به ثبت غیبت از کار، محروم شدن از مزایای پرسنلی در روزهای عدم کارکرد، اخراج و معرفی به مراجع ذیصلاح تهدید کرده است.

اعتراضات اصناف و واحدهای کارگری به مدت چند ماه است که در شهرهای مختلف ایران ادامه دارد و کارگران بدون ترس و واهمه از تهدیدات و سرکوب های امنیتی در اعتراض به وضعیت معیشتی خود در خیابان ها و مقابل موسسات و ارگان‌های دولتی و حکومتی دست به تجمع‌های اعتراضی می‌زنند.