کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

افزایش شمار قربانیان غیرنظامی در عفرین

15:26 - 27 اسفند 1396

کوردستان میدیا: افزایش بمباران هوای و هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی توسط ارتش متجاوز ترکیه، بر آمار قربانیان غیرنظامی در عفرین افزوده است.

به گزارش گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه، یک گروه ناظر بر جنگ سوریه روز شنبه ٢٦ اسفند ماه از گریختن بیش از ٢٠٠ هزار تن از عفرین خبر داده است.

هوی مصطفی، یک مقام ارشد کورد نیز با اعلام شمار آوارگان جنگ در کوردستان سوریه به خبرگزاری رویترز گفت: موقعیت مردم عفرین تراژیک است و آوارگان خارج از عفرین نیز در فضای باز و بدون غذا به سر می‌برند.

در روزهای اخیر بمباران و گلوله‌باران عفرین از سوی دولت ترکیه شدت یافته است. دیده‌بان حقوق بشر در سوریه و کوردهای سوری اعلام کردند که جمعه شب یک بیمارستان، مورد اصابت حمله هوایی ترکیه قرار گرفت که موجب کشته شدن ١٦ تن، از جمله زنی حامله شد.

ترکیه هدف قرار دادن غیرنظامیان، طی عملیات موسوم به شاخه زیتون را که از ٢٠ ژانویه آغاز شده است انکار می‌کند.

کشتار مردم بی‌گناه و غیرنظامی در عفرین واکنش دفتر حقوق بشر سازمان ملل را نیز به دنبال داشت که در بیانیه‌ای، گزارشات منتشر شده از مرگ غیرنظامیان را در این منطقه عمیقا نگران کننده خوانده است.

در همین رابطه، یونیسف نیز از مرگ کودکان در این حملات ابراز نگرانی کرده است. اتحادیه اروپا و پارلمان ترکیه خواستار متوقف کردن عملیات موسوم به شاخه زیتون شده‌اند.