کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مدارس ایران و مکانیزم جدید رژیم برای مغزشویی مذهبی دانش‌آموزان

21:13 - 28 اسفند 1396

کوردستان میدیا: هشت هزار معلم در ایران در جهت به اصطلاح پیشبرد اهداف اسلامی یا همان مغز شویی دانش‌آموزان، آموزش داده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آموزش و پرورش و سازمان مدارس از آموزش هشت هزار معلم ابتدایی برای اقامه نماز با کیفیت، در مدارس خبر داد. علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جلسه‌ای که با حضور محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز و محمد حسن رضایی، مشاور رئیس جمهور در امور نماز برگزار شد از آموزش هشت هزار معلم ابتدایی برای اقامه نماز در مدارس خبر داد.

محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش ایران نیز ، روز شنبه بیست‌وششم اسفند، ضمن ضروری خواندن اقامه نماز در مدارس، نماز را ناجی نجات دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی خواند.

رژیم فاشیستی-مذهبی ایران در راستای اجرائی کردن سیاست‌های ضدبشری و مغزشویی کودکان و دانش‌آموزان و تربیت انسان‌های ایدئولوگ، طی چهار دهه حاکمیت خود بر ملیت‌های ایران به صورت سیستماتیک و متمرکز برنامه‌های متعدد و متکثری را در راستای این سیاست فاشیستی خود طراحی و اجرا کرده است.

در همین رابطه مجتبی زینی وند، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، از ابلاغ دستورالعمل نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی در مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: طبق دستورالعمل اجرایی شده در بهمن ماه امسال، مدارس موظف به اختصاص پانزده درصد از شهریه‌های دریافتی خانواده‌ها به امور نماز و این فریضه دینی هستند.

چندی پیش محمدرضا مسیب زاده، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز از اختصاص نیم ساعت به برگزاری نماز جمعه در مدارس و همچنین گنجاندن آن در مواد درسی سخن گفته بود.

اختصاص ساعات آموزشی در مدارس ابتدایی ایران به مباحثی همچون نماز، قرآن و تخصیص دادن چندین درس همچون هدیه‌های آسمانی و همچنین صرف بخش عظیمی از بودجه‌های مدارس به امور مذهبی و فعالیت‌های مغزشویی، در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ دینی در ایران یکی دیگر از روش‌های فاشیستی حکومت اسلامی ایران برای ترویج اندیشه، اهداف و پیشبرد برنامه‌های خود و ایجاد ذهنیتی رادیکال و تندروی مذهبی در جامعه ایران است که از دیرباز و به درازای طول عمر جمهوری اسلامی، استمرار داشته است.