کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نسرین قاسملو جشن نوروز را به مبارزان دمکرات و زنان کردستان تبریک گفت

13:49 - 29 اسفند 1396

کوردستان میدیا: همسر شهید دکتر قاسملو، رهبر ملت کُرد پیامی را به مناسبت جشن نوروز خطاب به مبارزان حزب دمکرات کردستان ایران منتشر کرد.

براساس گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، نسرین قاسملو، همسر شهید دکتر قاسملو، رهبر ملت کُرد طی پیامی جشن نوروز را به مبارزان دمکرات و زنان کردستان تبریک گفت و از آنان خواست که با ثابت قدمی به مبارزه ادامه بدهند.

متن این پیام که در اختیار وب‌سایت کوردستان میدیا قرار گرفته، عیناً درپی می‌آید:

پیام نوروزی نسرین قاسملو

بە مبارزان حزب دمکرات کردستان ایران

دوستان گرامی


کُردها کە از همه‌ی حقوق و آزادی‌های خود بعنوان یک ملت محروم شدەاند، هیچ وقت از یک زندگی آسان و خوشبخت برخوردار نبودەاند. با وضعیتی کە سالهاست در خاورمیانە در جریان است، علیرغم امید بە روزهای بهتر، زندگی برای کُردها دشوارتر هم شدە است.

با نگاه از دور بە وضعیت کنونی در منطقە، نمی‌توان بە ابراز پیش‌بینی پرداخت. وضعیت هر روز پر کشتارتر و پیچیده‌تر می‌شود و لذا غیر قابل فهم. در این وضعیت، غیر قابل فهم‌تر پراکندگی در صفوف احزاب سیاسی کُرد می‌باشد. در صورتی کە مبارزه‌ی متحد و در زیر یک پرچم می‌توانست بە پیش برد آرمان کُردها کمک نماید. اگر بە این امر، حاکمیت طولانی رژیم آخوندها در ایران و سیاست بی‌رحمانەی آنها نسبت بە مردم و نیز سیاست قدرت‌های بزرگ نسبت بە کشورهایی کە کُردها در آن زندگی می‌کنند را بیفزائیم، وضعیت پیچیدەتر به چشم می‌آید و آیندەی نزدیک خلق‌های منطقە غیر قابل خوانش و پیش‌بینی.

سعی می‌کنم نگاه روشنی نسبت بە وضعیت شما مبارزان راه آزادی داشتە باشم. می‌دانم کە زندگی شما آکندە از محرومیت‌ها و ناملایمات و سوگواری برای از دست دادن نزدیکان و همسنگران‌تان می‌باشد. از اینکە کاری از دست من ساختە نیست و دیگر نمی‌توانم در کنار شماها باشم، مرا رنج می‌دهد و موجب غمگینی من می‌شود.

با فرا رسیدن نوروز، دقیقەای نیست کە به فکر شماها نباشم. لذا جشن نوروز و فرا رسیدن سال نو را صمیمانە بە شما تبریک می‌گویم و برای شما ثابت قدمی در مبارزە را آرزو می‌کنم. زیرا کە ثابت قدم بودن در مبارزە و باورمند بودن بە درستی اهداف راه بە پیروزی می‌برد.

از آنجا کە یک زن هستم، به خود اجازە می‌دهم کە سال نو را بە زنان کُرد هم تبریک بگویم، بە زنان کُردی کە ترس را رها کردە و در کنار شما بە صفوف مبارزە پیوستەاند و نیز بە زنانی کە علیرغم بودن در زیر ستم و سرکوب، بە شما مبارزان راه آزادی کمک می‌کنند، بە مادران سالمند و دختران کوچکی تبریک می‌گویم کە در نتیجەی وضعیت تحمیل شدە نمی‌توانند از یک زندگی آرام و شایستە برخوردار گردند.

مبارزەای کە شما امروز بە پیش می‌برید، موجب فخر و مباهات است. حکم سنگ مهمی در مبارزات ملت کُرد در آیندە را خواهد داشت. این سنگ را شما روی سنگ‌های دیگری می‌گذارید کە دیگران قبل از شما گذاشتەاند، و این سنگ هم مثل سنگ‌های قبلی در راە رسیدن بە یک زندگی آزاد مهم می‌باشد.

چشمان همەی تان را می‌بوسم

نسرین قاسملو

١٩ مارس ٢٠١٨

پاریس