کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ژنرال اودیرنو: اگر جان بولتون در کاخ سفید می‌بود، وقایع ١٦ اکتبر روی نمی‌داد

16:45 - 3 فروردین 1397

کوردستان میدیا: رئیس‌جمهور آمریکا طی حکمی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را تعیین و خط مشی تغییر رژیم ایران را به عنوان سیاست اصلی این کشور در پیش گرفت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، روز پنجشنبه دوم اسفندماه، جان بولتون را به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، منصوب کرد.

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل بود. او از جمله دیپلمات‌های آمریکایی‌ست که به سرنگونی رژیم تروریستی ایران باور داشته و همیشه متذکر شده است: اگر دولت ایالات متحده می‌خواهد در خاورمیانه صلح و آرامش برقرار کند، باید سیاست تغییر رژیم اسلامی را در پیش بگیرد.

دونالد ترامپ در توئیتی در وصف دیدگاه‌های بولتون نوشت: جان از جمله کسانی بود که از رفراندم استقلال کوردستان حمایت کرده و از حامیان اصلی استقلال کوردستان است.

در همین رابطه ژنرال اودیرنو، از افسران عالیرتبه ارتش آمریکا، در فیسبوک شخصی خود اعلام کرد: اگر جان بولتون سال گذشته در کاخ سفید از اختیارات لازم برخوردار می‌بود، بی‌شک وقایع ١٦ اکتبر روی نمی‌داد. او در ادامه این پست تاکید کرد: باید از استقلال کوردستان و خواست مردم کورد حمایت کنیم.

بعد از آنکه کوردها، در سوم مهرماه ١٣٩٦ شمسی، رفراندم استقلال را در شهرهای مختلف کوردستان عراق برگزار کردند و اراده ملی خود را به جهانیان نشان دادند، کشورهای فاشیستی منطقه -ایران، عراق، ترکیه و سوریه- طی توطئه‌ای مشترک و با پیشاهنگی رژیم تروریستی ایران به کوردستان عراق هجوم برده و شهرهای خانقین، کرکوک و چند منطقه دیگر کوردستان را در شانزدهم اکتبر برابر با بیست‌وچهارم مهر، اشغال کردند.