کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بازداشت و سرکوب فعالان و دانشجویان کورد همچنان ادامه دارد

18:47 - 3 فروردین 1397

کوردستان میدیا: رژیم فاشیستی-مذهبی ایران در ادامه تثبیت حاکمیت ترور و وحشت، از روزهای پایانی سال گذشته، دست به بازداشت فله‌ای و گسترده فعالان کورد، زده است.

بنابر گزارش آژانس خبر رسانی کُردپا، روز یکشنبه بیست‌وهشتم اسفندماه ١٣٩٦، نیروهای اطلاعاتی-تروریستی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به بازداشت جوانان روستای نی از توابع مریوان کرده و آنان را به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرستان منتقل کردند.

بنابر این گزارش هویت افراد بازداشت شده عبارت است از: محمد مرادی، محمود گرامی، حمید توفیقی، سامان امیا، زانکو ارژنگی، کوسار ارژنگی و صلاح امیا. بنابر آخرین گزارشات، پنج نفر از این بازداشت‌شدگان پس از بازجویی آزاد شده‌اند اما بعد از گذشت چندین روز هنوز از سرنوشت کوسار ارژنگی و صلاح امیا خبری در دست نیست.

نیروهای تروریستی-اطلاعاتی ایران، هر ساله با نزدیک شدن به نوروز کوردواری، با بازداشت و احضار فعالین و دانشجویان کورد، فضایی از رعب و وحشت را بر شهرها و روستاهای کوردستان حاکم می‌کنند تا از این طریق بتوانند مانع از برگزاری جشن‌های نوروز کوردی شوند و یا حداقل موجب برگزاری این جشن‌ها، در مقیاسی بسیار کم و در فضایی سرد شوند.

اما به گفته فعالین کورد، از آن روی که نوروز در میان ملت کورد نماد و سمبل مبارزه، ایستادگی و جاودانگی کوردها است، آنان همیشه برای نشان دادن اعتراض و خشم خود نسبت به اشغالگران خاکشان، این جشن ملی را با شوق وصف ناپذیری برگزار می‌کنند، همانگونه که پیشمرگه‌ها در مبارزه با فاشیسم حاکم بر کوردستان با تمام وجود خود به قیام ادامه می‌دهند، مردم عادی نیز این را نوعی از مبارزه علیه رژیم اسلامی و ضدبشری ایران می‌دانند.