کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بازداشت و حکومت نظامی در روستای \"نی\" همچنان ادامه دارد

17:28 - 6 فروردین 1397

کوردستان میدیا: در ادامه بازداشت‌های پی‌در‌پی در روستای نی از توابع مریوان، دو جوان این روستا توسط نیروهای اطلاعاتی-تروریستی رژیم ایران بازداشت شدند.

روز شنبه چهارم فروردین ماه، دو جوان کورد به نام‌های هاوری پروازه فرزند عبدالله و محمد ارژنگی فرزند امین، از اهالی روستای نی توسط نیروهای اطلاعاتی-تروریستی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و تاکنون از سرنوشت این دو جوان، هیچ اطلاعی در دست نمی‌باشد.

بر اساس خبرهای رسیده به کوردستان میدیا، هاوری پروازه در محل کار پدرش، توسط نیروهای لباس شخصی وابسته به اداره اطلاعات مریوان بازداشت شده‌ است.

در روز بیست ونهم اسفندماه، نیروهای سرکوبگر رژیم ایران با یورش بر مردم این روستا مانع از برگزاری جشن نوروز و برافروختن آتش شدند و چند تن از ساکنان این روستا را دستگیر کردند. در پی این هجوم تعداد کثیری از نیروهای سرکوبگر رژیم در داخل و خارج روستا مستقر و تا انتشار این خبر روستا را ترک نکرده و مانع از رفت‌ و آمدهای معمولی مردم می‌شوند و فضایی کاملا میلیتاریزه شده را بر این روستا حاکم کرده‌اند.

روستای نی از توابع بخش مرکزی شهرستان مریوان است و در دهستان زریوار واقع شده است. مردم این روستا هر ساله جشن نوروز را باشکوه خاصی برگزار می‌نمایند. خواندن سرودهای انقلابی و برافراشتن پرچم کوردستان در این روستا بخش مهمی از مراسم نوروزی را تشکیل می‌دهد.

قابل ذکر است با گذشت شش روز از سال نو، هنوز هم بازداشت و حکومت نظامی در روستای نی ادامه دارد.