کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اسلامی کردن علوم انسانی در دانشگاه‌های ایران ادامه دارد

22:10 - 7 فروردین 1397

کوردستان میدیا: شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، در راستای سیاست‌های فاشیستی رژیم و مغزشویی جوانان، آخرین مصوبات و کارگروه‌های خود را در ١١ رشته علوم انسانی در سال ٩٦ اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، از میان همه رشته‌های علوم انسانی، ١٦ رشته از جمله: علوم اجتماعی، علوم سیاسی، فرهنگ ارتباطات و رسانه، روانشناسی، مشاوره، مدیریت، علوم تاریخی، حقوق، علوم اقتصادی، هنر، معماری و شهرسازی، فلسفه، فلسفه دین، مطالعات زنان و خانواده، زبان‌ها و ادبیات خارجی مورد توجه این شورا قرار گرفته‌اند و بر روی آن‌ها تمرکز شده ‌است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی رژیم ایران، به منظور تمرکز بیشتر بر علوم انسانی و در راستای اسلامی کردن علوم انسانی بر اساس مطالبات علی خامنه‌ای، رهبر رژیم اسلامی ایران، که در سال‌های گذشته چندین بار از سوی او اعلام شده است، شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی را در دستور کار خود قرار داد، که در حال حاضر، ٢٣ نفر عضو تحقیقی و حقوقی و روسای دو دانشگاه تهران و علامه طباطبایی از اعضای این شورا هستند.

بر اساس این گزارش، پس از هشت سال از تشکیل این شورا، ١٤٦ جلسه پیرامون محور اسلامی کردن علوم انسانی و ایجاد تغییرات بنیادی در این رشته‌های در راستای تحریف مطالب و حکومتی کردن آن‌ها، تشکیل شده ‌است.

در رابطه با این تحولات، ٢٠٠ تا ٣٠٠ نفر از اساتید دانشگاه با این شورا همکاری می‌نمایند که نتیجه آن تصویب ٦٥ برنامه برای دانشگا‌ه‌ها بوده است.

سخنگوی حوزه‌های علمیه در گفتگویی با خبرگزاری تسنیم ضمن اعلام آمادگی حوزه علمیه در جهت همکاری در تدریس رشته‌های علوم انسانی با وزارت علوم، از تاثیرات علوم انسانی نااسلامی بر بدنه نظام و جامعه اسلامی سخن گفته و آموختن و پیاده‌کردن علوم انسانی را امری ضروری دانسته‌است، چرا که بهگفته او دلیل تشکیل انقلاب اسلامی بر همین مبنا بوده است. وی همچنین فرمان خمینی را برای تعطیل کردن دانشگاه‌ها با هدف اسلامی کردن دانشگاه‌ها وصف کرد و متذکر شد که: اگر رشته اقتصاد، اسلامی نباشد، دانشجویان این رشته برعکس خواسته دولت برای اداره اقتصاد کشور پس از فارغ‌التحصیل شدن به شیوه اسلامی، جامعه را به شیوه جوامع فدرال اداره خواهند‌کرد.

برنامه اسلامی کردن علوم انسانی در دانشگاه‌های ایران، از سال ٨٨ آغاز شده است و به شیوه‌های گوناگون در جهت سیاست‌های ضد بشری رژیم ایران و تعلیم نسلی ایدئولوگ و هماهنگ با سیاست‌های رژیم ادامه دارد. در ادامه عملی کردن این برنامه‌ها طی چند سال اخیر دروس معارف اسلامی١ و٢ ، آیین زندگی و انقلاب اسلامی که از مواد درسی عمومی اختیاری دانشگاه‌های پیام نور به شمار می‌رفتند، به دروسی اجباری و مشارکت کلاسی، تبدیل شده‌اند که اساتید آن‌ها همگی از حوزه‌های علمیه جهت تدریس به شهرهای ایران فرستاده می‌شوند.