کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دادستانی کرماشان از صدور کیفر خواست برای ٤٣ نفر از شرکت‌کنندگان در اعتراضات خبر داد

17:42 - 9 فروردین 1397

کوردستان میدیا: پرونده ٤٣ شهروند کرماشانی که در اعتراضات مردمی سال گذشته بازداشت شده بودند، از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم، به دادگاه‌های فرمایشی رژیم ارجاع شد.

بر اساس خبر منتشر شده در سایت حکومتی میزان، محمدحسین صادقی، دادستان کل استان کرماشان از ارجاع پرونده ٤٣ شهروند کرماشانی بازداشت شده در دی ماه سال ١٣٩٦ شمسی، به دادگاه خبر داد. صادقی با تحریف واقعیات اظهار داشت: آن‌ها با تاثیر از فضای مجازی به خیابان‌ها آمده و دست به اعتراض زده‌اند.

دادستان کل استان کرماشان همچنین در این‌ رابطه افزود: رای نهایی و پرونده ٤٣ نفر که منشا آشوبگری در دی ماه سال گذشته بودند، جهت تحقیقات بیشتر روانه دادگاه شده ‌است.

این مسئول قضایی رژیم اسلامی ایران، ضمن اشاره به ضربات وارده بر حکومت در این اعتراضات، آن‌ها را رویداد تلخی خواند که خسارت‌‌‌های زیادی برجای گذاشت و گفت: بخشی از اعتراضات در رابطه با تحقق نیافتن خواسته‌های مردم از نظر اقتصادی بود، اما به قانون‌شکنی تبدیل شد و با تلاش نیروهای نظامی و امنیتی کنترل شد.

روز جمعه، هشتم فروردین، در اعتراض به گرانی و وضعیت نامساعد معیشتی، درکرماشان تجمعی اعتراضی شکل گرفت و با تجمع در میدان آزادی و حوالی خیابان مدرس در شهر کرماشان و با سر دادن شعارهایی علیه رژیم فاشیستی-مذهبی ایران دست به اعتراض زدند که با برخورد شدید و ضدبشری نیرهای انتظامی و اطلاعاتی ایران روبرو شد.