کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

خیمه‌های معرفت، تاکتیک جدید رژیم برای مغزشویی در کوردستان

17:58 - 11 فروردین 1397

کوردستان میدیا: رژیم فاشیستی-مذهبی ایران بر دامنه تاکتیک‌های مغزشویی کودکان و نوجوانان در کوردستان و استفاده از روش‌های متنوع و جدید، افزوده است.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری حکومتی ایسنا، میثم عباسپوور، معاون فرهنگی-اجتماعی اوقاف و امور خیریه، از تاسیس خیمه‌هایی تحت عنوان خیمه معرفت در مکان‌های مذهبی شهرهای مختلف کوردستان خبر داده است.

وی دایر کردن این خیمه‌ها را به منظور پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی از سوی روحانیون اهل سنت و تشیع در ایام تعطیلات اعلام کرده‌است.

این خیمه‌ها که تحت عنوان طرح نوروزی در کوردستان دایر شده‌اند، شامل غرفه‌های کودکان، پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاور وقف، حجاب و عفاف، محصولات فرهنگی، سلامت و تندرستی نیز هستند که در هر خیمه ٣ تا ١٠ نفر مشغول به کارند.

مبلغان دینی در این خیمه‌ها به اجرای برنامه‌های مذهبی همچون: سخنرانی مذهبی، برپایی نماز جماعت، برگزاری مسابقات قرآنی، فرهنگی و مذهبی برای کودکان می‌پردازند.

دایر کردن این نهادها در ایام نوروزی و در شهرهای مختلف کوردستان و محور قرار دادن کودکان در این طرح، شیوه‌ای دیگر از فعالیت‌های رژیم در راستای تثبیت افکار فاشیستی و اشاعه افکار ارتجاعی و ایجاد تفرقه مذهبی می‌باشد. این نوع فعالیت‌ها از سوی رژیم با هدف مغزشویی کودکان و تربیت آنها بر اساس اصول و موازین ضدبشری جمهوری اسلامی انجام می‌شود تا بتواند نسلی مطیع و ایدئولگ پرورش دهد.

اجرای این طرح در حالی صورت می‌گیرد که مدتی پیش، خبرگزاری‌های دولتی ایران از اختصاص نیم ساعت از ساعات تدریس به نماز جماعت خبر داده ‌بودند. امری که وسعت و دامنه‌ی فعالیت‌های رژیم در راستای ایجاد جامعه‌ای مذهبی و خشک را نشان می‌دهد.