کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کلاه قرمزی، کاراکتر محبوب رژیم برای انکار هویت ملیت‌ها

00:37 - 12 فروردین 1397

کوردستان میدیا: صدا و سیمای رژیم ایران، روزپنجشنبه ،دوم فروردین ماه با پخش برنامه‌ای تلویزیونی موج اعتراضات مردم اهواز را برانگیخت.

روز پنجشنبه، دوم فروردین ماه، صدا و سیمای رژیم ایران با پخش برنامه‌ای تلویزیونی به انکار و نادیده گرفتن هویت عرب‌های خوزستان و حذف آن‌ها از نقشه ایران پرداخت.

اعتراض مردم نسبت به برنامه کلاه قرمزی و رفتارهای نژادپرستانه رژیم ایران، هر روز بیشتر از پیش رنگ و بوی سیاسی به خود می‌گیرد و معترضین با سردادن شعارهایی نظیر: الشعب یرید اسقاط النظام ( ملت سرنگونی نظام را می‌خواهد)، کلیت رژیم فاشیستی ایران را به چالش کشیده‌اند.

مردم اهواز با تجمع در مقابل صدا و سیما، نسبت به این برنامه تلویزیونی اعتراض کردند و در ادامه این تجمع با شلیک گاز اشک‌آور روبه‌رو شدند که فیلم‌هایی از این تجمع در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر شد.

اطلاعات منتشر شده حاکی از سپری شدن چهارمین روز از اعتراضات و همراه بودن آن‌ها با سرکوب مردم و فعالان اهواز است، که تاکنون منجر به بازداشت دوازده نفر از سوی نیروهای رژیم شده است که از میان آنها سه تن از فعالین، زن می‌باشند.

یاسین غبیشی، فعال سیاسی عرب، این روند اعتراضی را، ادامه اعتراضات دی ماه سال گذشته خوانده‌است.

طی سه سال گذشته این دومین بار است که رژیم فاشیستی ایران از طریق برنامه کلاه قرمزی به حذف، انکار و توهین به هویت ملیت‌های ایران و ادامه رفتارهای تبعیض‌آمیز خود نسبت به آن‌ها می‌پردازد. سال گذشته صداوسیمای رژیم در همین برنامه تلویزیونی، به هدف انکار هویت ملیت‌ها، در چارچوب جغرافیایی ایران، به اهانت نسبت به ملت کورد پرداخت. شایان ذکر است که پیشتر نیز، در قالب برنامه تلویزیونیفتیلیه‌ها ، سیاست توهین و انکار نسبت به ترک‌های آذربایجان روی داد که به تجمع اعتراضی آن‌ها منجر شد.