کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مبارزین دمکرات با شهیدان راه آزادی کوردستان، تجدید میثاق کردند

00:47 - 12 فروردین 1397

کوردستان میدیا: مراسم گرامیداشت روز شهیدان کوردستان، در مقر اصلی حزب دمکرات کوردستان ایران، برگزار شد.

بنابر خبر رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، صبح روز جمعه، دهم فروردین ١٣٩٧، مراسمی ویژه جهت بزرگداشت دهم فروردین، سالروز شهیدان کوردستان، در مرکز اصلی حزب دمکرات و با حضور مصطفی هجری، مسئول کل، اعضای مرکز سیاسی، هیئت اجرایی، کادر و پیشمرگه‌های حزب، مهمانان و خانواده شهیدان برگزار شد.

بخش نخست این مراسم با رژه نظامی نیروهای پیشمرگه کوردستان به سوی مزار شهیدان و اجرای دو سرود از سوی نیروهای پیشمرگه‌ در این مکان، آغاز شد.

سپس مصطفی هجری مسئول کل حزب دمکرات، به همراه شکوفه مصطفایی همسر شهید سید رضا درودگر و عایشه محمد‌جانی مادر شهید هیمن مولان‌نژاد، با گذاشتن تاج‌گلی بر سر مزار شهید سلام عزیزی به شهیدان کوردستان، ادای احترام کردند.

در بخشدوم این مراسم، حاضرین در مراسم مذکور به دیدن نمایشگاهی از عکس‌های شهیدان حزب پرداختند که این نمایشگاه از سوی مصطفی هجری، شکوفه مصطفایی و عایشه محمدجانی، برای بازدید شرکت‌کنندگان افتتاح شد.

سومین بخش از این مراسم در سالن عمومی حزب و با خواندن سرود ملی ای رقیب و یک دقیقه سکوت به نشان ادای احترام به شهیدان راه آزادی کوردستان، آغاز گردید.

در بخش دیگری از این مراسم، پیام کمیسیون اجتماعی حزب دمکرات کوردستان ایران از سوی احمد رحیمی ، مسئول کمیسیون اجتماعی حزب، قرائت شد.

ماموستا احمد رحیمی در این پیام به نقش و جایگاه پیشوا قاضی محمد در جنبش کوردستان اشاره کرد و گفت: زندگی پیشوا سراسر، شایسته درس گرفتن و آموختن است. وی در پیام خود گفت: ما از گذشته تاکنون در جریان مبارزه‌ای سخت علیه ظلم و ستم و استعمار بوده‌ و هستیم، که در این راه ده‌ها رهبر و هزاران کادر و پیشمرگه این حزب، جان خود را فدا کرده‌اند.

ماموستا احمد رحیمی، در بخشی دیگر از پیام خود افزود: اگرچه این مبارزه برای ما با پرداخت هزینه گزافی همراه است، اما با داشتن میراث به جا مانده از شهیدان‌مان و با فداکاری و شجاعت نیروهای پیشمرگه و همچنین حمایت بی‌دریغ مردم، اطمینان داریم که پیروز خواهیم شد و روح شهیدان‌مان را آسوده خواهیم کرد.

در میانه مراسم، سرودی تحت عنوان شهید از سوی گروه موسیقی حزب، اجرا شد. در بخشی دیگر از این مراسم، شعری تحت عنوان سه‌رداره‌که‌ی‌ی سه‌ردار، از سوی جمال فتحی خوانده شد.

مراسم مذکوربا اجرای سرودی از سوی هنرمندان غلام فاتحی و نظام سجادین پایان یافت.