کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

عوامل جمهوری اسلامی بیش از ده نفر را در اهواز، زنده زنده سوزاندند

22:36 - 14 فروردین 1397

کوردستان میدیا: بعد از آنکه اهواز برای چند روز متوالی شاهد اعتراضات مردمی علیه جمهوری بود، عوامل وابسته به رژیم با به آتش کشاندن یک قهوه‌خانه دست به ترور و ایجاد وحشت زدند.

پس از گذشت چند روز از پخش برنامه‌ای تلویزیونی در صدا و سیمای رژیم ایران، مبنی بر انکار هویت عرب‌های اهواز و حذف آن‌ها از ملیت‌های ایران و همچنین اعمال تبعیض و رفتار نژادپرستانه از سوی رژیم فاشیستی ایران، موج عظیمی از اعتراضات مردم این منطقه برخواست که در مواردی نیز به تدابیر شدید امنیتی از سوی رژیم منجر شد.

بر اساس گزارشات منتشر شده، در چهارمین روز از این اعتراضات شمار بازداشت‌شدگان به ١٢ نفر رسید که از میان آن‌ها سه نفر زن بودند.

بنابر ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، فضای شهرهای خوزستان به شدت امنیتی است و نیروهای سرکوبگر رژیم با هدف ایجاد رعب و وحشت و جلوگیری از ادامه اعتراضات دست به حکومت نظامی و ایجاد فضای امنیتی زده‌اند.

همچنین فعالین مدنی و سیاسی اهوازی از هجوم نیروهای اطلاعاتی-تروریستی رژیم ایران به قهوه‌خانه‌ای در بازار کیان این شهر و آتش‌زدن آن خبر می‌دهند. در همین رابطه شاهدان عینی اظهار داشته‌اند که ساعت یک بامداد موتوری در مقابل درب قهوه‌خانه ایستاد و کسی که چندین کوکتل مولوتف را در دست داشت با پرتاب آن‌ها به درون قوه‌خانه‌ی مذکور، درب آنرا نیز به روی مشتریان بست و سوار بر موتوراز مکان مذکور گریخت.

‌مقصود حق‌شناس، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا آتش‌سوزی در قهوه‌خانه «نوراس» را «گسترده و سنگین» توصیف کرده است.

شایان ذکر است که طی روزهای گذشته، در مناطق مختلف شهر اهواز، شهرهای ماهشهر و آبادان، مردم به نشانه اعتراض به خیابان‌ها آمدند و با سر دادن شعارهای ضد رژیم و نوشتن شعار مرگ بر خامنه‌ای بر دیوارها، نسبت به سیاست‌های فاشیستی رژیم اسلامی ایران اعتراض کردند.