کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

خانه فرهنگ و هنر شهرام ناظری، در کرماشان احداث می‌شود

17:36 - 15 فروردین 1397

کوردستان میدیا: خانه فرهنگ و هنر اسطوره‌ی آواز موسیقی کوردستان و جهان، در زادگاهش کرماشان، احداث می‌شود.

خبرگزاری حکومتی مهر طی انتشار گزارشی، از تاسیس خانه فرهنگ و هنر استاد شهرام ناظری در یکی از بناهای تاریخی کرماشان خبر داد. بنابر این گزارش، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه پانزدهم فروردین‌ماه، طی دیداری که با استاد مسلم موسیقی و آواز، شهرام ناظری، داشت این خبر را اعلام کرد و متذکر شد: استاد شهرام ناظری افتخار و سرمایه‌ای عظیم برای کرماشان است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

استاد شهرام ناظری که بعد از انتشار آلبوم شاهنامه‌ی کوردی یا همان آواز اساطیر شهره‌ای بین‌المللی یافت، طی دو دهه‌ی اخیر به اسطوره‌ی بلامنازع موسیقی و آواز بدل شد. شکوه و جلال صدا و هنر این هنرمند کورد، چنان جهانیان را به وجد آورد که فرانسه در سال ٢٠٠٧، نشان شوالیه ادب و هنر، معروف به شوالیه سیاه که بالاترین نشان فرهنگی فرانسه‌است، را به او اهدا کرد و طی نامه‌ای که به این مناسبت از سوی آکادمی مذکور منتشر شده بود اعلام کرد: این جایزه بخاطر هنر ویژه، صلابت و ناب بودن صدا و موسیقی شهرام ناظری در اجرای شاهنامه کوردی و نیز تلاش‌هایش برای حفظ و ارتقا هنر مردمان سرزمین‌اش به ایشان اهدا می‌شود.

همچنین در همان سال از طرف مجمع آسیاسوسایتی به عنوان هنرمند برتر آسیا معرفی گردید که در این مراسم بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد تقدیر ویژه‌ای از استاد شهرام ناظری به عمل آورد. قابل ذکر است دانشگاه یو.سی.ال.ای، جایزه مطرح و بین‌المللیاسطوره‌ی زنده را به این هنرمند کوردستانی اهدا کرد تا بار دیگر نام کوردها تداعی‌گر هنر ناب انسانی و شکوه آنان در موسیقی برخاسته از بلوط و کوهستان‌های‌شان باشد.