کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

احمد میدری: ١٣٦هزار کودک در سراسر ایران، از ادامه تحصیل بازمانده‌اند

18:04 - 16 فروردین 1397

کوردستان میدیا: معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون طی نشستی در دهلران به وضعیت کودکان محروم از تحصیل و نیز وضعیت اقتصادی شهرهای ایلام پرداخت.

بنابر انتشار خبری از سوی خبرگزاری حکومتی مهر، احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طی اعلام آماری از محرومیت ١٣٦‌هزار کودک، در سراسر کشور، از ادامه تحصیل خبر داد.

میدری که با این خبرگزاری مصاحبه‌ای داشته اظهار داشت: بیش از ۱۳۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که ۲۰ هزار از این تعداد در استان سیستان و بلوچستان زندگی می کنند.

فعالین مدنی و کارشناسان اجتماعی، به کار بردن لفظ بازمانده از تحصیل را برای کودکان ایران یک اشتباه بزرگ و فاحش می‌خوانند و بر این باورند که چون شرایط بغرنج و سخت اقتصادی، گسترش بی‌سابقه بی‌کاری، فقر، حاشیه‌نشینی و عدم توانایی خانواده‌ها در تامین نیازهای آموزش کودکان‌شان عامل اصلی در عدم حضور کودکان در کلاس‌های درس می‌باشد، باید این آسیب اجتماعی را محرومیت از تحصیل، خواند چرا که این کودکان و خانواده‌های‌شان نه به اختیار و خواست خود بلکه بر اثر جبر پیش آمده و عدم توجه حکومت اسلامی در حمایت اقشار ضعیف و محروم جامعه، مجبور به ترک تحصیل یا ممانعت از ادامه تحصیل فرزندان‌شان شده‌اند.

میدری در سخنای که خرداد ٩٦ در همین رابطه اظهار داشته بود متذکر شد که: ٤٩ درصد کودکان محروم از تحصیل را پسران و ٥١ درصد را دختران تشکیل می‌دهند و بیشتر کودکان در رنج سنی ١٠ تا ١٢ سال هستند و سهم بازماندگی از تحصیل در مناطق شهری بیشتر از کودکان روستایی است.