کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آسیب‌های اجتماعی، زنگ خطری در مدارس ایران

16:19 - 21 فروردین 1397

کوردستان میدیا: محمدحسن طالبی، سرگروه روانشناسی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، از افزایش آسیب‌های اجتماعی در مدارس ایران خبر داد.

محمدحسن طالبی در گفتگو با خبرگزاری حکومتی تسنیم، دلیل اصلی وجود این مشکلات در مدارس را نبود مشاوران تحصیلی در مقطع اول متوسطه یعنی سنین ١٢ تا ١٥ سال دانست.

بر اساس اخبار منتشر شده در خبرگزاری حکومتی تسنیم، وزارت آموزش و پرورش افزایش آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان، به خصوص دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه را تائید کرده اما تاکنون آمار و ارقامی را در این مورد ارائه نکرده ‌است.

افزایش انواع آسیب‌های اجتماعی در مدارس ایران، موضوعی است که سالها گریبانگیر مسئولان مدارس و خانواده‌های دانش‌آموزان می‌باشد. از انواع این آسیب‌ها می‌توان به مواردی همچون افسردگی، اضطراب، ناامیدی، استعمال دخانیات مخصوصا در مدارس دخترانه، خودزنی و حمل و مصرف مواد مخدر اشاره کرد.

ناکارآمدی وزارت آموزش و پرورش، مشکلات اقتصادی و مشکلات اجتماعی ناشی از آن، نبود ساختارهای آموزشی مناسب، کمبود نیروی آگاه به مسائل نوجوانان در مدارس، کم اهمیت جلوه دادن موضوع، پایین بودن سطح آگاهی خانواده‌ها و نبود برنامه‌های اصلاحی و آموزشی مرتبط با موضوع از عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی در مدارس است.