کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

فقر گسترده مردم و بودجه‌های چند میلیاردی برای زیارتگاه‌های مذهبی

23:48 - 23 فروردین 1397

کوردستان میدیا: مدیر کل اوقاف و امور خیریه از اختصاص بودجه دو میلیارد تومانی به بقعه هاجره خاتون سنندج، خبر داد.

مصطفی نوروزی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سنندج ، طی مصاحبه خبری به بازسازی یکی از مقبرههای مذهبی این استان اشاره کرد و گفت: این پروژه در مساحت ٢٤٣ متر، شامل احداث سردرب ورودی، احداث ١٩ سرویس بهداشتی، وضوخانه مجهز و ساماندهی فضای صحن شمالی بقعه است.

نوروزی در بخش دیگر از سخنانش به برنامه‌های عمرانی اوقاف در سال ٩٧ اشاره کرد و گفت در سال جاری عملیات عمرانی برای ١٠ بقعه دیگر نیز در این استان اجرایی خواهد شد.

به گفته نوروزی، از شاخص‌ترین این بقاع می‌توان به امامزاده هاجره‌خاتون در سنندج، امامزادگان هاجر و سارا و جعفر دلبران در قروه، شاهزاده یحیی و حبیبه خاتون، فاصل قمچقای، امامزاده عقیل و امامزاده پیرتاج در بیجار اشاره کرد.

اجرای طرح‌های عمرانی برای این مکان‌های مذهبی، در راستای نهادینه کردن فرهنگ دینی از سوی رژیم فاشیستی ـ مذهبی ایران است و از تاکتیک‌های متداول رژیم برای جذب مردم و بازار گرمی برای اعتقادات دینی به شمار می‌رود.

اختصاص بودجه‌های کلان به مکان‌های مذهبی و به بهانه عمران و آبادانی شهرها، آن هم در اوج رکود اقتصادی و فقر مردم و گسترش بی‌سابقه بیکاریدر حالی انجام می‌شود که دانش‌آموزان در مدارس با بدترین وضعیت عمرانی ادامه تحصیل می‌دهند که از تازه‌ترین مورد آن می‌توان به مرگ دانش‌آموز دیواندره‌ای بر اثر فروریختن درب حیاط مدرسه در روز ١٤ فروردین سال جاری اشاره کرد.