کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اژه‌ای مدعی شد که تلگرام در اعتراضات دی‌ماه از همکاری با رژیم سر باز زده است

17:33 - 24 فروردین 1397

کوردستان میدیا: معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه در نشستی با هجوم به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، آنان را ستون پنجم دشمن و عامل آشوب در ایران خواند.

بنابر خبری از خبرگزاری حکومتی میزان، غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه، روز چهارشنبه بیست‌ودوم فروردین‌ماه طی نشستی در مشهد، اظهار داشت: اگر پیام رسان‌های خارجی حاضر می‌شدند بخشی از قوانین ما را بپذیرند شاید به یک توافقی می‌رسیدیم.

اژه‌ای اختصاصا به مساله تلگرام پرداخت و متذکر شد: اگر مدیر تلگرام همانطور که اول قول داده بود حاضر می‌شد بخشی از حاکمیت ما را بپذیرد، ما این همه دچار دردسر نمی‌شدیم.

او به اعتراضات و قیام دی‌ماه ١٣٩٦ اشاره کرد و با خشمی عیان به مدیریت تلگرام هجوم برد که چرا در آن روزها به کمک جمهوری اسلامی نشتافت. او اظهار داشت: در دی‌ماه ما مکررا با مدیریت تلگرام تماس می‌گرفتیم تا بتوانیم فضا را آرام کنیم اما آن‌ها هیچ اقدامی در راستای به رسمیت شناختن حاکمیت ما انجام ندادند.

او با تاکید بر اعمال سانسور و فیلترینگ گسترده بر فضای مجازی و لزوم کنترل فراگیر آن گفت: باید ظرفیت پیام‌رسان‌های بومی را افزایش دهیم تا بتوانیم کنترل خود بر جامعه را حفظ کنیم.