کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

وزیر خزانه‌داری آمریکا: تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی در راه است

17:34 - 24 فروردین 1397

کوردستان میدیا: وزیر خزانه‌داری آمریکا، طی سخنانی در کنگره از تدوین تحریم‌های فلج‌کنندەای علیه رژیم تروریستی ایران خبر داد.

بنابر گزارش خبرگزاری بین‌المللی رویترز، استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، روز چهارشنبه بیست‌ودوم فروردین‌ماه، در جریان نشستی با اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، از تحریم‌های اولیه و ثانویە‌ای علیه رژیم فاشیستی ایران خبر داده‌ است.

منوچین اظهار داشت: تحریم‌های اولیه و تحریم‌های ثانویه، پیامدهای مهمی بر اقتصاد ایران خواهند داشت و رئیس‌جمهور در حال حاضر به آن فکر می‌کند و در حال سنجیدن آن است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در اوخر دی‌ماه ٩٦ در حالی دستور تعلیق تحریم‌های مربوط به «برجام» را امضا می‌کرد که اعلام داشت این آخرین بار است که آنرا امضا می‌کند.

ترامپ شروط آمریکا برای تمدید دوباره تعلیق تحریم‌ها را: دائمی‌شدن محدودیت‌های پیش‌بینی شده در برجام و رفع محدودیت زمانی، درج فعالیت‌های موشکی ایران و محدودیت‌های مربوط به آن در توافق اتمی، بارزسی‌های کامل آژانس از همه مراکز ایران و تضمین به این‌که ایران هرگز به ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای نزدیک نخواهد شد، اعلام کرده است.