کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مرکز همکاری احزاب کوردستان، از مجامع بین‌المللی خواست تا مانع از اجرای حکم اعدام \"رامین حسین پناهی\" شوند

15:40 - 25 فروردین 1397

کوردستان میدیا: مرکز همکاری احزاب کوردستان،با انتشار بیانیەای خواستار واکنش بینالمللی و تلاش برای پیشگیری از اجرای حکم اعدام رامین حسین پناهی شد.

متن کامل بیانیه:

اجازە ندهید رژیم ایران جان یک زندانی سیاسی دیگر را بستاند!


هفتەی گذشتە، دیوان عالی کشور حکم ظالمانە و ناروای اعدام در خصوص زندانی سیاسی کُرد، رامین حسین‌پناهی را مورد تأئید قرار داد.

حکم اعدام رامین حسین‌پناهی، روز پنجشنبە ٢٥ ژانویە ٢٠١٨ میلادی از سوی به اصطلاح دادگاە انقلاب در شهر سنندج بر این زندانی سیاسی کُرد تحمیل گشت. این حکم در حالی علیە رامین صادر شد کە نامبردە کلیەی مراحل بازجویی و تکمیل پروندە را در حالی کە مجروح بود و تحت آزار و شکنجە، سپری کردە بود. این به اصطلاح دادگاهی هم کە به منظور محاکمەی نامبردە برپا شدە بود، تنها یکبار تشکیل جلسە داد! همان هنگام صدور حکم ظالمانەی اعدام علیە رامین حسین‌پناهی موجب تعجب وکیل نامبردە، حسین احمدی‌نیاز و تمامی نهادها و فعالان مدافع عدالت و حقوق‌بشر در کردستان و ایران گشت.

تایید حکم اعدام این زندانی سیاسی کُرد از سوی دیوان عالی کشور مؤید این واقعیت است کە رژیم جمهوری ‌اسلامی ایران پس از گسترش اعتراضات سراسری ایران و بویژە برپاشدن تظاهرات متعدد، به منظور زهر چشم گرفتن از مردم به جان ‌آمدە، همانگونە کە از کشتار معترضین در زیر شکنجە خودداری نورزیدە است، قصد دارد از اعدام زندانیان سیاسی نیز تردید بدل راە ندهد.

ما از کلیەی مراکز و نهادها و مجامع بین‌المللی می‌خواهیم بە یاری خانوادەی رامین حسین‌پناهی و فراخوان فعالان حقوق‌بشر و نیروهای سیاسی کردستان ایران بشتابند. خواست عاجل ما از آنها اینست کە با محکوم کردن تایید حکم اعدام رامین حسین‌پناهی و تحت فشار قراردادن رژیم ایران در این رابطە، از اعدام این جوان کُرد مبارز پیشگیری نمایند. در عین حال خواست و انتظار ما اینست کە توجە ویژەای برای افرادی کە در پی تظاهرات و اعتراضات چند ماه گذشتە توسط دستگاه‌های سرکوبگر جمهوری ‌اسلامی ایران در کردستان، خوزستان، تهران و دیگر شهرها و مناطق ایران بازداشت شدە و با خطر مرگ تحت شکنجە و سرنوشت نامعلوم مواجە هستند، قائل شوند.

از همین فرصت استفادە می‌کنیم جهت ابراز تقدیر و سپاس خطاب بە کلیەی تشکل‌های مدنی، وکلای شجاع، فعالان مدافع حقوق‌بشر و روزنامەنویسان آزادیخواه در داخل و خارج از کشور کە در رابطە با سرنوشت رامین حسین‌پناهی و دیگر زندانیان سیاسی و مدنی در بند در زندان‌های جمهوری‌ اسلامی، بە شیوەای خستگی‌ناپذیر بە تلاش و فعالیت مشغولند.

مرکز همکاری احزاب کردستان ایران
متشکل از:
حزب کوملە کردستان ایران
کومله‌ زحمتکشان کردستان
سازمان خبات کردستان ایران
حزب دمکرات کردستان ایران
حزب دمکرات کردستان

٢٤ فروردین‌ماه ١٣٩٧