کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کارگران معترض ایلامی به بخشی از مطالبات خود رسیدند

23:00 - 26 فروردین 1397

کوردستان میدیا: کارگران پالایشگاه گاز ایلام که در اعتراض به اخراج تعدادی از همکاران خود به مدت یک هفته دست به اعتراض زدند، توانستند به بخشی از خواست های خود برسند.

از اوسط هفته گذشته کارگران اخراجی و تعداد دیگری از کارگران پالایشگاه گاز ایلام در مقابل این شرکت دست به اعتراض زدند. این تجمع فارغ از فشارهای نیروهای امنیتی رژیم و نیز حراست پالایشگاه، استمرار داشت و روز چهارشنبه بیست و دوم فروردین ماه، کارگران معترض با پهن کردن سفره خالی به وضعیت بغرنج اقتصادی خود، اعتراض کردند.

با توجه به استمرار اعتراضات و گسترده تر شدن آن، مسئولان استانداری ایلام نشستی فوری با معترضین برگزار کردند که طی آن وعده بازگشت هفت نفر از یازده کارگر اخرج شده را به معترضین دادند.

قابل ذکر است این مسئولین، هیچ تعهدی نسبت به چهار کارگر باقی مانده که عضو شورای کار نیز هستند، ندادند.

همچنین این کارگران نسبت به عقد قراردهای موقت شغلی اعتراض دارند و آنرا خلاف قوانین و ضوابط کار میدانند و این امر را در راستای استثمار خود وصف کرده اند.

این کارگران طی انتشار بیانیه ای در این رابطه متذکر شده اند: هر سال با تغییراتی که در ترکیب پیمانکاران رخ می‌دهد، امنیت شغلی ما به خطر می‌افتد. همواره نگرانیم که شرکت یا شرکت‌های جدید با «تعدادی» از ما قرارداد منعقد نکنند و بیکار شویم.