کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پیام شانزدهمین کنگره حزب دمکرات کوردستان ایران خطاب به هم‌میهنان عزیز به ویژه هم‌میهنان فارس زبان

16:49 - 28 فروردین 1397

پیام شانزدهمین کنگره حزب دمکرات کوردستان ایران خطاب به هم‌میهنان عزیز به ویژه هم‌میهنان فارس زبان

با درودهای خالصانه


شانزدهمین کنگره حزب دمکرات کوردستان ایران که در روزهای اول تا چهارم اسفندماه ١٣٩٦ خورشیدی برگزار گردید به شما هم‌میهنان گرامی درود می فرستد و همزیستی تاریخی ملیت‌های ایران را تحت حاکمیتی دمکراتیک و به دور از تبعیض آرزومند است.

بررسی مسائل عمومی ایران و بحث‌های شانزدهمین کنگره و مصوبات منتبج از این مباحث بر این اصل استوار بود که همه ما ایرانیان دارای سرنوشت مشترک بوده و برای رهایی از مظالم و رفتارهای ضدبشری جمهوری اسلامی ضرورت مبارزات مشترک و هم آوایی با همدیگر را بخوبی درک نموده و آن را رمز پیروزی همه ایرانیان از هر ملیت و پیروان هر ادیان و مذاهبی می‌داند.

مبارزات چند دهه حزب دمکرات کوردستان ایران در راستای تحقق دمکراسی برای ایران و تأمین حقوق ملیت‌های ایرانی در چارچوب ایرانی دمکراتیک و فدرال بوده که در آن از تبعیض ملی، مذهبی، جنسیتی و بی عدالتی اثری نبوده و مساوات و برابری و برادری، رفاه و امنیت برای همه‌ی مردم ایران تضمین و تأمین گردد.

بنابراین مبارزات حزب دمکرات کوردستان ایران و ملت کرد در کوردستان ایران در جهت تأمین خواست‌های همه‌ی مردم و ملیت‌های ایرانی است و ضروری است از سوی همگی مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد.

سیاست جمهوری اسلامی ایران را که همواره توطئه شوم تفرقه‌اندازی و بی‌اعتمادی را در میان مردمان و ملیت‌های ایران تبلیغ و عملا بکار می گیرد، باید با درایت و واقع بینی خنثی کرد و مبارزات آزادیخواهانه، حق طلبانه و عدالتخواهانه را در هر گوشه ای از ایران به عنوان سیاستی تاثیرگذار بر سرنوشت همه ایرانیان دانست و از آن حمایت کرد.

مبارزات هر یک از ملیت‌های ایران علیه هیچ یک از ملیت‌های دیگر نبوده و نخواهد بود، بلکه مبارزه علیه رژیم جمهوری اسلامی ایران در راستای تأمین خواست‌های همه ایرانیان است.

حزب دمکرات کوردستان ایران با چنین بینشی از مبارزات بر حق خود از همه هم‌میهنان خود انتظار دارد که بدور از نیات شوم رژیم، حامی و پشتیبان مردم کوردستان باشند که در واقع حمایت از خواست‌های خود آنان است.

به امید هبستگی سراسری در امر مبارزه با جمهوری اسلامی ایران و به امید پیروزی و تحقق خواست‌های انسانی‌مان.

حزب دمکرات کوردستان ایران
کنگره شانزدهم