کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سرمای زمستانی، میهمان ناخوانده بهار

16:00 - 29 فروردین 1397

کوردستان میدیا: سامانه بارشی برف در روزهای اخیر شهرهای کوردستان را سفیدپوش کرد.

طی چند روز اخیر سامانه‌ای بارشی از برف و باران شهرهای کوردستان را در خود گرفت که نگرانی مردم این مناطق را به دنبال داشت. بارش برف در روزهای نخستین سال نو در حالی است که در بسیاری از شهرها و مناطق کوردستان روند امور کشاورزی آغاز شده و بسیاری از درختان و محصولات کشاورزی در حال رشد اولیه خود هستند.

بارش برف، سفیدپوش شدن بسیاری از شهرهای کوردستان را به دنبال داشت، ورود این سامانه بارشی و کاهش دمای ناگهانی در بسیاری از این شهرها موجب وارد آمدن خسارت‌ به باغ‌ها و همچنین محصولات کشاورزی شده است چرا که در این ایام سرما علیرغم ایجاد سرمازدگی در برخی محصولات، موجب از بین رفتن شکوفه‌های درختان و از بین رفتن محصولاتشان می‌شود.

به گفته ساکنان این مناطق شهر اشنویه در پی این سامانه بارشی دچار خسارات زیادی شده است و گمان می‌رود که این سرمای غیرمنتظره و بارش برف تهدیدی برای محصولات کشاورزی درسایر شهرهای کوردستان نیز باشد.

سالانه بسیاری از محصولات کشاورزی در شهرهای کوردستان به دلیل تغییرات ناگهانی جوی و نبود امکانات کشاورزی دچار خسارت می‌شوند که این خسارات به دلیل نبود بیمه و همچنین عدم اهتمام سازمان جهاد کشاورزی و دیگر ارگان‌های مربوطه کشاورزان را با مشکلات معیشتی روبه‌رو می‌نماید.