کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آمار متناقض بیکاری در کوردستان

16:43 - 29 فروردین 1397

کوردستان میدیا: نماینده رژیم در مجلس، آمار واقعی بیکاری در این استان را بسیار بالاتر از آمارهای اعلام شده از سوی حکومت، اعلام کرد.

سید احسن علوی، نماینده رژیم در مجلس، در گفتگویی با خبرگزاری حکومتی تسنیم با فراگیر خواندن معضل بیکاری، این معضل را در استان سنندج حادتر و بیشتر از سایر مناطق ایران دانست.

وی با اشاره به نبود صنایع و معادن در این استان و نیز تعطیلی و نیمه فعال بودن کارخانه‌های موجود، شرایط کار را نامساعد خواند. علوی همچنین از مشکلات بخش کشاورزی و افزایش مهاجرت از روستاها به شهرها و افزایش حاشیهنشینی به عنوان دلایل افزایش روزافزون بیکاری نام برد.

علوی متذکر شد: آمار واقعی بیکاری در سنندج بیش از ٤٠درصد است و ما دستفروشی و مشاغل کاذب را شغل محسوب نمیکنیم. اعلام این آمار در حالی است که درصد بیکاری از سوی مسئولان حکومتی در استان سنندج، ١/١٢، اعلام گردیده.

در واقع اظهارات علوی و آمار اعلام شده از سوی او، خط بطلانیست بر آمار اعلام شده از سوی سازمانهای حکومتی و بیانگر آن میباشد که ادعاهای فعالین مدنی و سیاسی کورد بر وخامت اوضاع اقتصادی و تبعیض مضاعف اعمال شده بر کوردستان، حقیقتی انکار ناپذیر است