کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مردم لور با سر دادن شعار \"اینجا چهارمحاله، بردن آب محاله\" به سیاست های فاشیستی ایران در انتقال آب زاگرس اعتراض کردند

22:39 - 29 فروردین 1397

کوردستان میدیا: بیش از دو هزار نفر در شهر سامان در اعتراض به انتقال آب استان چهارمحال و بختیاری، دست به تجمع اعتراضی زدند.

ساعت سه بعدازظهر روز سه‌شنبه، بیست وهشتم فروردین ماه، بیش از دو هزار نفر از مردم شهرهای سامان و شهرکرد و سایر شهرهای استان چهارمحال وبختیاری در اعتراض به انتقال آب این استان در مقابل مسجد پل زمان خان در شهر سامان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

سرچشمه بسیاری از رودخانه‌های مهم نواحی مرکزی و جنوب ایران مانند زاینده‌رود، کرخه و کارون در چهارمحال و بختیاری قرار دارد که با توجه به کاهش بارندگی در سال‌های اخیر، اجرای طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌‌ای از این استان به استان‌‌های فارس زبان اصفهان، یزد، قم و کرمان اعتراض‌هایی را در این استان به دنبال داشته است.

مسئولان حکومتی از طریق ایجاد کانال گلاب و بهشت در سال های گذشته، در صدد انتقال آب استان های فارس زبان و مرکزی ایران می‌باشند.

مردم چهارمحال و بختیاری با سر دادن شعارهای این‌جا چهارمحاله، بردن آب محاله و استان ما سرچشمه‌است، اما همیشه تشنه‌است، کنار آب نشستیم، تشنه تشنه هستیم و ما که صنعت نداریم، نون از کجا بیاریم به طرح انتقال آب زاینده رود اعتراض کردند.

در سال‌های گذشته نیز هزاران نفر از مردم شهرهای این استان در اعتراض به طرح‌های انتقال آب زاینده رود چندین بار دست به تجمع اعتراضی زده‌اند.