کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تلگرام، موضوع مهم ممنوعیت‌ها در ایران

22:53 - 30 فروردین 1397

کوردستان میدیا: نهاد ریاست‌جمهوری رژیم ایران طی بخشنامه‌ای استفاده از پیام رسان‌های داخلی را الزامی کرد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، رئیس‌جمهور رژیم ایران، طی بخشنامه‌ای کلیه دستگاه‌های دولتی، قوای سه‌گانه و نهادهای تابع آن‌ها، وزارت‌خانه‌ها، سازمانها، موسسات و شرکت‌های دولتی، استانداری‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی را به فعالیت و ارائه خدمات از طریق پیام رسان‌های داخلی موظف نمود.

روز چهارشنبه، بیست ونهم فروردین ماه، علی خامنه‌ای رسما فعالیت خود در پیام رسان خارجی تلگرام را متوقف کرد. این اقدام خامنه‌‌ای که پیش از آغاز برنامه رسمی نهادهای کشور در توقف استفاده از تلگرام انجام شد، به هدف حمایت از پیام رسان‌های داخلی و رفع انحصار فضای مجازی از پیام رسان‌های غیر ایرانی است.

در همین رابطه نیز، کافه بازار از انتشار نسخه‌ای از تلگرام که دارای فیلترشکن است، نسخه جدید این برنامه را حذف و نسخه قدیمی را جایگزین کرد.

اصرار و پافشاری مسئولان حکومتی رژیم ایران برای استفاده از پیام رسان‌های داخلی و ممنوعیت پیام رسان‌های خارجی در حالی اتفاق می‌افتد که محمد جواد آذری جهرمی، در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران گفته است: سرویس مشابه تلگرام در ایران وجود ندارد و نمی توان ظرفیت‌های آن را با استفاده از پیام رسان‌های بومی جایگزین کرد.