کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نیروهای اطلاعاتی-تروریستی ایران، اعتصاب‌کنندگان را تهدید کردند

15:24 - 1 اردیبهشت 1397

کوردستان میدیا: با تداوم و گسترش اعتصابات و اعتراضات مردمی در شهرهای مرزی کوردستان، نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی دست به تهدید معترضین زدند.

بنابر گزارشی از آژانس خبررسانی کُردپا، نیروهای اطلاعاتی-تروریستی کسبه و بازاریانی را که طی روزهای اخیر در شهرهای مریوان، بانه و جوانرود دست به اعتصاب زده بودند، تهدید کرده‌ تا به اعتصاب خود پایان دهند.

اعتصاب کنندگان که در اعتراض به بسته شدن مرزها و افزایش سرسام‌آور تعرفه‌های گمرکی، دکان‌ و بازارهای چندین شهر کوردستان را به تعطیلی کشانده‌اند، اعلام نموده‌اند که تا تحقق خواست‌های‌شان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

کُردپا در گزارش خود متذکر می‌شود که: نیروهای اطلاعاتی به بازاریان اعتصابی اعلام کرده که در صورت تداوم اعتصاب با احکام سنگین قضایی و لغو پروانه کسب کار، روبرو خواهند شد.

این خبرگزاری همچنین مدعی‌ست که در شهر بانه، تعدادی از بازاریان اعتصابی توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. کُردپا، هویت دو تن از بازاریان اعتصابی را که بازداشت شده‌اند، محسن علیزاده فرزند علی و رزگار رفاهی اعلام کرده است.

در همین رابطه نماینده رژیم در مجلس -از سردشت و پیرانشهر- در گفتگو با خبرگزاری‌های محلی اظهار داشت: برخی از مسئولین حکومتی باور نمی‌کنند که با بسته شدن مرزها، ٧٥هزار کولبر بیکار شده‌اند و ما را مسخره می‌کنند!

همچنین رئیس شورای بانه در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین ضمن تایید گسترش دامنه اعتصابات، گفت: کل شهر بانه تعطیل شده است.