کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رقص دختران و پسران جوان در مشهد، رئیس ارشاد این شهر را به زندان کشاند

16:09 - 1 اردیبهشت 1397

کوردستان میدیا: با انتشار تصاویری از رقص دختر و پسران مشهدی در یک مجتمع خرید، مراجع قضائی جمهوری اسلامی حکم بازداشت رئیس اداره ارشاد مشهد را صادر کردند.

روز پنج‌شنبه سی‌ام فروردین‌ماه، حسن حیدری، معاون سیاسی امنیتی دادستان مشهد، در گفت‌وگو با خبرگزاری حکومتی میزان، از بازداشت معاون مدیرکل و رئیس اداره ارشاد مشهد خبر داده است.

حیدری علت بازداشت را به دلیل جریحه‌دار کردن عفت عمومی، عدم رعایت قوانین مربوطه و ایجاد مزاحمت برای کاسبان برج سلمان، خواند.

این در حالی‌ست که به ادعای مدیران برج خرید سلمان، هیچکدام از کسبه شکایتی به دادگاه ارائه نکرده‌اند.

روز سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین، کنسرتی در برج سلمان برگزار گردید که با انتشار ویدئو-کلیپ‌هایی از رقص دختر و پسران مشهدی در این مراسم، شخصیت‌های دینی و سیاسی ایران دست به موضع‌گیری‌های تندی زدند و آنرا هتک حرمت به مقدسات خواندند.

نام مشهد که چندین سالی‌ست تداعی کننده سخنان و موضع‌گیری متحجرانه احمد علم‌الهدی می‌باشد و فارغ از آنکه فضایی کاملا امنیتی و سرکوبگرانه بر آن حاکم است، شاهد روی دادن موارد متعدد تجاوزات جنسی بوده. مرد عنکوتی که به ده‌ها زن تجاوز کرد و سپس آن‌ها را می‌کشت و اجسادشان را مثله یا در اسید می‌سوزاند تنها یکی از نمونه‌های این مساله می‌باشد.