کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

به گروگان گرفتن یک نوزاد در بیمارستان جمهوری اسلامی در ازای پرداخت هزینه‌های بیمارستان

17:01 - 3 اردیبهشت 1397

کوردستان میدیا: بیمارستانی در کرج از ترخیص کودک تازه به دنیا آمده‌ای به بهانه عدم توان پرداخت هزینه‌های بیمارستان از سوی خانواده این نوزاد، خوداری کرد.

بیمارستان‌های مختلف جمهوری اسلامی در شهرهای سراسر ایران از ترخیص بیماران خود تا زمان پرداخت کامل هزینه‌های درمان و بیمارستان ممانعت می‌کنند.

در همین رابطه و بنابر گزارشی از خبرگزاری حکومتی ایسنا، اعضای خانواده نوزاد تازه متولد شده در بیمارستان کمالی کرج اعلام کرده‌اند که مسئولین این بیمارستان نوزادشان را به دلیل ناتوان بودن در پرداخت هزینه‌های زایمان ترخیص نکرده و به گروگان گرفته‌اند تا پول کامل بیمارستان را پرداخت کنند.

یکی از اعضای این خانوده در مصاحبه با ایسنا اظهار داشت: شوهر خواهرم به دلایلی در زندان است و پدر شوهرش هم فوت کرده و مادر شوهرش هم به دلیل وضعیت نامناسب مالی ازعهده پرداخت هزینه‌های زایمان خواهرم بر نمی‌آید. او افزود: خانواده خودمان هم اصلا وضعیت مالی مناسبی ندارند و پدرم بیمار اعصاب روان است و مادرم هم دیالیز می‌شود. از ٢٧ فروردین برای تهیه مخارج بیمارستان به هرکس و ناکس رو انداخته‌ام و تنها توانسته‌ام ٩٠ هزار تومان جمع‌آوری کنم.