کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اعتصاب‌ها در شهرهای مختلف کوردستان ادامه دارند

23:06 - 5 اردیبهشت 1397

کوردستان میدیا: اعتصاب شهروندان شهرهای مرزی کوردستان، علیه بر بسته شدن بازارهای مرزی و افزایش تعرفه های گمرکی همچنان ادامه دارد.

بر اساس اخبار رسیده به وب سایت کوردستان میدیا، اعتصاب مغازه‌داران و بازاریان شهرهای مرزی کوردستان ادامه دارد و مسئولان رژیم ایران برای خاتمه دادن به این اعتصاب‌ها، دست به تهدید کسبه، بازاریان و کولبران زده اند.

بر اساس گزارش‌ها، اعتصاب در شهر بانه همچنان ادامه دارد و یازدمین روز متوالی خود را سپری می‌کند، این در حالی است که تهدیدهای بازاریان و مغازه‌داران از سوی مسئولان رژیم تاکنون هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است.

فضای شهرهای مرزی کوردستان پس از اعتصاب مغازه‌داران و بازاریان ، به شدت از سوی مسئولان رژیم میلیتاریزه شده است. ساکنان شهرهای کوردستان در برابر سیاست بستن بازارهای مرزی، دست به اعتصاب زده‌اند و اعلام کرده‌اند این اعتصاب‌ها تا باز شدن بازارچه‌های مرزی ادامه خواهد داشت.

اداره اماکن شهر بوکان با احضار صاحبان پاساژها و مغازه‌داران مورد اعتماد و خوشنام این شهر، آنها را از پیوستن به اعتصاب‌های سراسری منع کرده و مورد تهدید قرار داده است.

در همین رابطه، در دو روز گذشته، نیروهای اطلاعاتی رژیم در شهرهای مریوان، بانه و جوانرود بازاریان را تهدید نموده‌اند که اعتصاب هایشان را پایان دهند. همچنین اماکن و نیروی انتظامی با تهدید مغازه‌داران شهر پیرانشهر به آن‌ها هشدار داده‌اند که در صورت ادامه اعتصاب‌ها، با برخورد قضایی روبه‌رو خواهند شد.

اعتصاب‌ در شهرهای کوردستان از بیست وششم فروردین ماه آغاز شده و شهرهای بانه، جوانرود، ارومیه، پیرانشهر، سردشت، ماکو، مریوان و سقز در این اعتصابات حضور داشتند.

اگرچه در برخی از شهرها رژیم توانسته است با اعمال زور مردم را ناچار به بازکردن مغازه و بازارها کند، اما هنوز مشکل حل نشده و اعتصاب‌ها در برخی شهرها به ویژه در بانه، همچنان ادامه دارد.