کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

فوربس: غرب باید در چیدن بال‌های تروریستی ایران، متحد باشد

14:49 - 21 آبان 1396

کوردستان میدیا: با اعلام استراتژی جدید ترامپ در قبال ایران، سرمایه‌گذاران غربی برنامه‌های اقتصادی خود در حوزه‌ی ایران را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

فوربس طی گزارشی که در روز جمعه نوزدهم آبان ١٣٩٦ منتشر کرده بود به شرح وضعیت پیش آمده بعد از اعلام استراتژی جدید ایالات متحده‌ی آمریکا در قبال ایران پرداخت. در این گزارش آمده است : ایران در نبود اوباما و سیاست مماشات او فاصله گرفتن اروپا را حس می کند. این نشریه متذکر شد که: در حالی ایالات متحده استراتژی جدید خود در برابر ایران را در پیش می گیرد که تهران مستاصلانه در پی راه نجات است.

این گزارش به تلاش‌های شکست‌خورده رژیم اسلامی در کشاندن پای شرکت‌های اروپایی به بازار ایران اشاره کرده و اظهار داشته: حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، پیشتر تلاش کرده بود از شکاف بین واشنگتن و بروکسل استفاده کرده و اروپا را درگیر توافق های اقتصادی کند.

این گزارش اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه آن کشور و شرکت نفتی توتال مبنی بر پایبندی کامل شان به تحریم های آمریکا را نشانه‌ای دال بر فاصله گرفتن بیشتر اروپا از رژیم ایران توصیف کرده است. ماکرون در همین رابطه در روز چهارشنبه هفدهم آبان گفته بود که: در برابر برنامه موشک های بالیستیک ایران و نفوذش در خاورمیانه موضعی محکم خواهد داشت.

در همین راستا وزارت خارجه‌ فرانسه نیز طی بیانیه‌ای اعالم کرده بود که نقض مکرر قطعنامه‌ شورای امنیت از سوی ایران را جدی قلمداد می‌کند و از رژیم اسلامی خواست پایبند تعهدات خود باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: تلاش‌های ایران در ایجاد شکاف میان آمریکا و اروپا چیزی بیش از یک خیال خام نیست. آشکار است که شرکت های اروپایی حاضر نیستند خطر جریمه شدن از سوی آمریکا را برای حفظ روابط با ایران متحمل شوند.

لینک مرتبط:
توتال اعلام کرد اگر لازم باشد این شرکت از ایران خارج می‌شود